Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de maig de 2019
0 comentaris

Novetats del algoritme florida 2 google

Què se sap sobre l’actualització de l’algoritme Florida 2?
En aquest cas, els canvis realitzats en l’algoritme de Google han suposat un autèntic terratrèmol en els resultats de cerca de tot el món i han anat enfonsant, o elevant (tot depèn del costat en que et toqui), a una gran quantitat de pàgines web i mitjans en els resultats de cerca. Després de l’regirat, a Google no li va quedar més remei que fer un comunicat per mitjà del seu compte oficial de twitter en el qual indicava que, efectivament, s’havia produït un canvi en l’algoritme, cosa que no solen fer, de manera que ja es podia intuir la magnitud del canvi de Florida 2, ia més, indicaven que la seva recomanació per aconseguir un bon posicionament és la de «crear un gran contingut».

A més, es comenta que aquesta actualització ha estat un retrocés en l’actualització de l’algoritme, el que voldria dir que Google ha fet marxa enrere en alguns canvis que va introduir en actualitzacions anteriors després de comprovar que no estaven donant els resultats anteriors, ia més d’això , va introduir els canvis que veurem més endavant.

Temàtiques més afectades pel canvi
Al principi semblava que el focus únicament estava posat en els sectors de la bellesa, salut i fitness, però hores més tard es va poder comprovar que l’actualització afectava moltíssimes temàtiques en major o menor mesura.

Algunes pàgines web que van ser colpejades molt durament pel canvi d’algorisme anterior a Florida 2, s’han recuperat algunes posicions en els resultats, encara que molt poques s’han situat en les mètriques anteriors a aquest canvi, més aviat ha estat una mena de reajustament.

El que sembla ja estar molt clar, és que els grans perdedors d’aquesta actualització són les pàgines de nínxol, aquestes pàgines petites dediques gairebé exclusivament a parlar d’un tema molt concret i que abans d’aquest canvi era bastant senzill posicionar causa que els seus keywords eren molt específiques o «longtail».

Actualització de l’algoritme de Google Florida 2
Què ha canviat en l’algoritme?
Mai sabrem del cert el que ha canviat en l’algoritme de Google exactament amb aquesta actualització, però les dades aportades pels qui han guanyat i perdut posicions deixen veure una clara tendència del que Google ha modificat.

Et pot interessar: Les 4 millors eines tot en un per a posicionament SEO
Sembla que Google està canviant la forma de tenir en compte algunes mètriques dels llocs web i està donant més importància encara a l’experiència d’usuari i al seu comportament en una pàgina web. En aquest cas, estaria donant més rellevància a termes com el percentatge de rebot, el temps de permanència a la web o el nombre de pàgines vistes per l’usuari dins del lloc.

Un estudi ha pogut comprovar que les pàgines web que han guanyat visibilitat amb aquest canvi d’algorisme comparteixen un temps de permanència superior als 2 minuts, mentre que els que han perdut visibilitat estarien per sota. Aquestes dades indicarien que Google segueix amb la seva aposta que posicionarà millor als millors continguts, i s’intenta basar en l’usuari per conèixer si el contingut és rellevant per a aquesta recerca o no. En l’estudi també s’esmenta que Google està premiant molt a aquelles SERP, o resultats de recerca, que facin que l’usuari es quedi satisfet.

Els enllaços perden importància
Tot sembla indicar que aquesta actualització de l’algoritme estaria molt vinculada amb els enllaços. S’especula que Google ha deixat et prendre els enllaços com un element de rankeado directe i han passat a ser un element de rellevància, el que es traduiria en que els enllaços perden una mica d’importància. Tot i això, i encara que es confirmessin aquests canvis, el linkbuilding seguirà sent una de les principals estratègies SEO del moment per la rellevància que té, no només a nivell d’augment d’autoritat, sinó amb les visites que pot aportar.

Què fer si el teu web a perdut posicions en l’actualització de l’algoritme Florida 2?
Seguir treballant en fer contingut de qualitat hauria de ser la teva primera meta per aconseguir que el teu posicionament millori. Tot i així, hauries de tenir en compte les següents recomanacions:

Contingut de qualitat
Millora l’experiència d’usuari
Bona estructura del lloc web
Revisar si els teus URL són netes
Revisar si les teves imatges estan optimitzades
Utilitzar les paraules clau adequades
Controlar el enllaçat intern (Linkbuilding)
Controlar el enllaçat extern (Linkbuilding)

Agencia marketing digital agencia seo barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!