Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 d'abril de 2019
0 comentaris

Mapa de la teva web

El mapa del web és un arxiu que consisteix en un llistat de les pàgines que conté un lloc web i que s’utilitza pels administradors web o desenvolupadors web, per informar els cercadors de les mateixes, facilitant que els seus robots, en llegir aquest arxiu, rastregin de manera més òptima la totalitat del lloc web.

Els cercadors que utilitzen aquest protocol de Sitemaps són: Google, pionera creant Google Sitemaps, Yahoo !, Bing, Ask.com i MSN.

El format que s’ha d’usar a l’hora de crear aquest arxiu és .XML, encara que els motors de cerca també admeten i llegeixen altres arxius de text i fonts web RSS. Es llisten en ell els URL que volem indexar del lloc web i se sol acompanyar de metadades que aporten informació fonamental als cercadors sobre la data de la seva última actualització, jerarquia de les URL i la freqüència de modificació del mateix.

Avantatges del sitemap
Ajuden els cercadors a rastrejar de manera més òptima i intel·ligent nostre lloc web i pot arribar, gràcies al seu jerarquització, a nivells més profunds i indexar així el contingut que volem tenir a Google.

Per tant, milloren la indexació, de manera que poden estar teus continguts disponibles per a l’usuari en els cercadors quan aquests considerin oportú mostrar-los per considerar-los rellevants per a les recerques realitzades.

Normalment un lloc web ben enllaçat, estructurat i d’una arquitectura jeràrquicament ben construïda, pot ser rastrejat sense problemes pels bots dels cercadors, però es fa fonamental tenir-lo quan és un lloc web molt gran, en el qual poden no arribar a rastrejar pàgines molt profundament o deficientment enllaçades; per a llocs nous, amb pocs enllaços externs i que volem indexar el més aviat possible; o si tens un web de notícies o altres continguts de suport interactiu, perquè Google els categoritzi i gestioni de manera òptima.

Faciliten la feina als rastrejadors a indicar-li amb les metadades el tipus de contingut que conté cada URL o grup d’aquestes, al poder especificar a l’sitemap el tipus d’arxius que va a trobar: vídeos, imatges o per a mòbils.

servicios seo barcelonaseowebconsultora

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!