Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 d'abril de 2019
0 comentaris

Factors ASO App

 

L’ASO on-metadata. És la part del posicionament de APPs que es controlar i optimitzar. És a dir, pots incidir de forma directa sobre aquest factor.

L’ASO off-metadata. És la part que no pots controlar però que si pots potenciar de forma indirecta com per exemple, mitjançant publicitat de l’aplicació.

Dins el posicionament d’apps hi ha una sèrie de particularitats en funció del mercat on estigui l’APP per descarregar. No és el mateix el posicionament ASO a Google Play Store que a Apple Store.

Per tant, si vols triomfar en la teva estratègia de posicionament ASO hauràs de tenir en compte aquests factors per treure el màxim profit a cada plataforma.

posicionament asso a google play store

Factors ASO On-metadata a Google Play

Títol: El títol d’una APP Android a Google Play és un dels factors ASO On-Metadata més importants. Per això, has de posar alguna de les keywords principals per les que vols posicionar al costat del nom de l’APP o marca. Permet incloure 50 caràcters.

Nom del desenvolupador: El nom del desenvolupador posiciona a nivell de recerques. D’altra banda, l’antiguitat o l’històric del desenvolupador és un factor molt important per a Google Play Store ja que afavoreix la visibilitat d’aquelles APPs de desenvolupadors amb històric positiu.

Descripció: La descripció a Google Play és especialment important perquè és un factor On-Metadata clau de cerca i de conversió. És el camp, juntament amb el títol i la Descripció breu, on has d’incloure les principals keywords més de convèncer amb arguments a l’usuari perquè es descarregui el teu APP. Permet incloure 4.000 caràcters.

Descripció breu: Google permet incloure un camp de 80 caràcters per descriure l’aplicació Aprofita-ho!
Categoria: La categoria de l’APP no afecta directament al posicionament, però sí influeix de manera directa en els usuaris que naveguen pels rànquings de cada categoria per descobrir noves APPs. A Google Play es pot triar només una categoria per a la teva APP o joc.

Imatge destacada: La imatge destacada només es mostra a Google Play i de manera molt remarcada dins de la fitxa de l’aplicació. Per tant, aquesta imatge ha de ser atractiva.

 

Factors ASO On-metadata a Apple Store:

Nom de l’app (App name): El App Name d’una APP iOS en App Store és un dels factors de posicionament ASO més importants que has de tenir en compte. Ha de contenir les keywords principals i només es permet només incloure 30 caràcters.

Descripció: Aquest factor no influeix en les recerques directament però si en el nivell de conversió de l’APP. Per això, has de utilitzar-ho a nivell de màrqueting per convèncer l’usuari que es descarregui la teva aplicació amb un màxim de 4000 caràcters.

Text promocional: És un camp no indexable que pots editar en qualsevol moment. Aquest camp és molt útil a l’hora de comunicar esdeveniments, ofertes i similars.

Camp keywords: En App Store has d’incloure les teves paraules clau dins d’aquest camp específic de màxim 100 caràcters. No oblidis incloure la que hagis posat a l’App Name.

Subtítol: La seva principal funció és la de descriure breument la funció d’una APP en un màxim de 30 caràcters. No oblidis incloure les teves keywords.

Històric del desenvolupador: L’antiguitat o l’històric del desenvolupador és un factor important que pot afectar a l’hora que Apple et destaqui en els seus rànquings.

Categoria: La categoria de l’APP t’interessa a nivell rànquings quan el usuaris naveguen a la recerca de noves APPs. En Apple Store es poden triar 2 categories: principal i secundària. En el cas que el teu APP sigui una de jocs podràs triar 2 categories + 4 subcategories.

Factors ASO On-metadata comuns

Icona: La icona és l’element visual clau a l’hora d’identificar una APP. Per això, ha de ser atractiu visualment per destacar de la resta de APPs que hi ha al mercat. Una icona atractiu millorarà el CTR de l’aplicació i per tant tindrà un impacte directe sobre el teu posicionament ASO.

Screenshoots: Són les captures de pantalla de l’aplicació. Estàs han de mostrar a l’usuari quines són les principals funcionalitats de l’APP de manera creativa i funcional per aconseguir la conversión.En Google Play Store es poden utilitzar fins a 5 screenshoots per dispositiu i en App Store fins a 8.

Vídeo: A Google Play Store es permet pujar un vídeo de YouTube. En el cas d’App Store es poden incloure fins a 3 vídeos. El vídeo ha de ser molt descriptiu i funcional.

Factors ASO Off-metadata comuns

Volum d’instal·lacions: Quantes més vegades es descarreguin el aplicació, més amunt es trobarà la teva APP en els rànquings.

Valoracions: Són les estrelles i opinions que deixen els usuaris a la fitxa de la teva aplicació. Com més valoracions positives obtinguis

Agencia seo en barcelonaAgencia seo barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!