Historia de yahoo

Yahoo !, Inc, és una empresa de mitjans amb seu a Estats Units, la missió és ser el servidor global d’Internet més essencial per a consumidors i negocis.

A la primeravera del 1994, Jerry Yang i David Filo eren estudiants de postgrau de la Universitat de Stanford.
En una atapeïda oficina muntada a l’interior d’una casa rodant situada al predi de la Universitat de Stanford, Yang i Filo es passaven les tardes navegant per la web.

Tall havia descobert l’existència del navegador Mosaic (navegador gràfic per visualitzar pàgines web), i ell i Yang es van enganxar immediatament amb ell.
Per portar el registre de totes les pàgines que visitaven els van anar organitzant per temes i després el van publicar a la web. La van cridar “Via ràpida de Jerry a Mosaic”
“Via ràpida de Jerry a Mosaic” es va convertir en un nom tan conegut com el de Wal-Mart i els seus substituts subsegüents no van ser molt millors: “Guia de Jerry Yang a la WWW” i “Guia de Jerry i Dave a la Word Wide Web “.
Yang i Filo van reemplaçar totes elles amb una mica més adequat per al seu directori: Yahoo, el que en anglès significa “una persona rude i sense refinament”. Després d’escollir “Yahoo”, Yang i Filo van decidir afegir el signe d’exclamació.

El trànsit de Yahoo !, va sobrepassar els 100,000 visites per dia per a finals de 1994.
Yang i Filo podrien afirmar que estaven aconseguint més activitat a la web que qualsevol altra persona al món i sense Màrqueting. Un any després, les visites diàries a la pàgina web de Yahoo !, van aconseguir a un milió.
Yang i Filo sabien que no anaven a romandre a Stanford i sabien també que els recursos informàtics de la Universitat de Stanford no estaven equipats per acomodar el seu servei.

A la primavera de 1995 Sequioia, empresa de capita de riezgo va invertir a Yahoo! un milió de doláres pel 25% de participació. Yahoo !, es va constituir com a empresa el 2 de març de a 1995.
Al maig del mateix any, els Yahoos es van mudar del campus de Stanford, a una oficina a Silicon Valley.

Yang i Filo es van nomenar caps Yahoos del seu nou negoci i van nomenar a Tim Koogle, President i CEO.
D’aquí els Yahoos van continuar emprant persones amb experiència, incloent a un Cap de Finances i un Cap d’Operacions de la mateixa manera que persones de producció, tècnics, vendes i màrqueting perquè creixés la companyia i el lloc Yahoo! a la xarxa.
Durant l’estiu de 1995, Yahoo! va implementar el seu pla de negocis, modelant les tradicionals companyies de mitjans i acceptant els seus primers cinc anunciants.

Yahoo! va fer la seva aparició pública en el mercat de valors de Nova York en l’índex NASDAQ el 12 d’Abril de 1996, venent 2.6 milions d’accions sota el símbol YHOO.
Situada inicialment a $ 13 doláres per acció, Yahoo! obrir a 24 i va pujar ràpidament fins a 43 abans de tancar a 33.
A només tretze mesos després de convertir-se en un negoci, Yahoo !, tenia una capitalització de mercat de $ 849 milions. Yang i Filo valien cadascun $ 132 milions.

Ja en 1997 les accions de Yahoo! van pujar un 511 per cent, a l’any següent, un altre 584 per cent. El que es va vendre en $ 13 en el dia de l’emissió inicial d’accions es va convertir en $ 1.335 al gener de 1999. Si un va tenir l’oportunitat d’invertir $ 9738 en accions aquest dia d’Abril de 1996, tindria $ 1 milió tres anys després.

A mesura que la popularitat de Yahoo! augmentava, creixia la gamma de serveis. Això va convertir a Yahoo! A “l’únic lloc on algú ha d’anar per trobar qualsevol cosa que busqui, comunicar-se amb qualsevol persona o comprar el que sigui”. Entre els serveis que avui Yahoo! Ofereix estan Yahoo! Correu, Yahoo! Messenger, Yahoo! Group, Yahoo! Jocs, Yahoo! Compres, Yahoo! Subhastes, etc.

Yahoo! s’ha expandit globalment amb 13 llocs mundials de Yahoo !, els que inclouen el Regne Unit, França, Alemanya, Suècia, Noruega, Dinamarca, Itàlia, Korea, Singapur, Japó, Austràlia / Nova Zelanda, Canadà, Xina i Yahoo! En espanyol.

En espanyol Yahoo! té els llocs Yahoo! Mèxic, Yahoo! Argentina, Yahoo! Espanya i Yahoo! en Espanyol.
A Mèxic, Yahoo! va ser fundat a l’octubre de 1999 sota la direcció del llavors Gerent General, Alejandro Cardoso Mendoza. Té les seves oficines a la Ciutat de Mèxic. L’estructura de l’oficina de Mèxic proveeix suport local als usuaris, té la seva pròpia força de vendes, enginyeria i producció i porta a terme les tasques relatives a promocions especials, com el premi “El Millor de la web”.

A Espanya també Yahoo! té oficines, a Madrid amb els seus propis recursos. L’oficina de Yahoo! a Espanya dóna suport també els esforços de Yahoo! en català.

Per al producte Yahoo! en Espanyol, Yahoo! té una oficina a Miami, que també és el cap de Yahoo! Mèxic, Argentina i Brasil. Aquesta oficina es coneix com el corporatiu de Yahoo! Llatinoamèrica.

Yahoo! ha començat a fer contractes estratègics amb empreses de telecomunicacions i recerca local a nivell mundial, com ara British Telecom al Regne Unit, Rogers Communications a Canadà.

Agencia de Marketing digital 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *