Historia de SEO

Abans que els motors de cerca apareguessin en les nostres vides i percebéssim com una cosa natural l’usar el mòbil per decidir a quin restaurant anar a sopar o quina pel·lícula veure al cinema, preguntàvem als nostres amics, revisàvem la cartellera en el diari o fèiem un passeig per decidir en quin lloc sopàvem finalment.

Amb l’arribada d’internet a l’usuari final, les webs dels negocis començaven a aparèixer i apareixien portals que oferien a les empreses compartir els seus webs allà perquè l’usuari final les pogués trobar.

Però tot va més enllà i cada vegada eren més negocis i més usuaris, de manera que comencen a aparèixer els primers cercadors, el seu objectiu era clar; ajudar l’usuari a trobar la informació que estava buscant, de la manera més ràpida i eficaç possible.

És en l’any 1994 quan podem situar el naixement del SEO, amb l’aparició de WebCrawler, el primer bot dirigit a indexar el contingut web.

Aquest mateix any neix Lycos també, el primer motor de recerca de la història que utilitzava el sistema de rastreig de pàgines. El funcionament de cercador és el següent: a través de bots indexa les diferents webs que va rastrejant, després amb el seu algoritme rankea aquests resultats i els mostra a l’usuari.

Així que el que passa quan un usuari realitza una consulta és que el cercador relaciona les paraules clau amb el contingut de la web i organitza els resultats segons la rellevància que tinguin en aquesta consulta en concret.

Durant els primers anys del SEO els algoritmes tenien molt en compte si les paraules clau que havien activat la consulta coincidien amb les metadades d’una web i si aquestes apareixien a la web. Això ens portava a mostrar sovint resultats que no oferien aquesta experiència que perseguien els cercadors.

No podem oblidar el principal objectiu d’un cercador: oferir a l’internauta la informació que millor s’adapta a la recerca que ha realitzat. I si un cercador ha treballat i orientat els seus canvis a això és Google.

GOOGLE, EL GRAN CANVI EN LA HISTÒRIA DELS CERCADORS
Google neix el 1997 gràcies a Larry Page i Sergey Brin, el seu algoritme destaca sobre la resta de cercadors i una de les primeres mètriques que utilitzava; el Page Rank era prova. Els principals indicadors del Page Rank eren:

Nombre de visites.
Nombre de repeticions de paraules clau que els usuaris buscaven en els continguts del web.
Backlinks, és a dir, els links de pàgines externes que la referencien.
Tot això té lògica, no creus? Si la pàgina conté les paraules que he utilitzat en la meva recerca, contindrà la informació que estic buscant; i si a més molts usuaris la visiten ia més la recomanen altres webs, el contingut serà de qualitat.

És per això que Google es va fer molt popular entre els internautes.

Els negocis van començar a percebre als internautes com a potencials clients i créixer el seu interès per millorar la seva posició dins dels cercadors, és a dir, aparèixer en les primeres pàgines en realitzar una recerca.

EL NAIXEMENT DE L’SEO
Va ser llavors, a principis dels 2000, quan va néixer el SEO com avui el coneixem: com l’aprofitament de l’algoritme amb fins comercials.

Van començar a estendre llavors una sèrie de pràctiques com l’ús excessiu de paraules clau, la còpia de contingut d’altres webs i el tràfic de backlinks, que consistia a esmentar per tot tipus de pàgines web, fòrums i directoris de baixa qualitat l’URL que es volia posicionar.

Amb aquesta sèrie de pràctiques, el que aconseguia era que, al final, l’usuari no trobava en el cercador allò que estava buscant i no premiava als que generaven continguts interessants sinó als que aplicaven tècniques SEO de forma més efectiva.

Google va prendre la iniciativa va començar a realitzar una sèrie d’actualitzacions constants de l’algoritme, per tal de generar el resultat perfecte. Però al seu torn va generar un camp de joc en el qual les agències i professionals jugaven per aconseguir una bona posició en el seu rànquing.

LES PRIMERES MILLORES EXPERIÈNCIA D’USUARI
El 2008 comença un primer canvi per ajudar l’usuari a aconseguir millor el seu objectiu, la pestanya de suggeriments de paraules clau a la consulta que havies realitzat és una de les primeres mostres del cercador per aconseguir una experiència d’usuari inigualable. I en 2010 comencen una sèrie d’actualitzacions en el seu algoritme que porten a Google a ser el cercador per excel·lència.

Especialment hi ha dues actualitzacions que ens ajuden a comprendre la seva evolució i el seu paper a dia d’avui sense perdre mai el seu objectiu; oferir informació ràpida, personal i d’interès per a l’internauta.

L’arribada de Panda

La gran primera actualització té nom d’animal, Panda, amb ell vénen grans canvis pel que fa al treball SEO realitzat a la mateixa pàgina, també conegut com SEO-On Page.

Panda comença a eliminar de les primeres posicions aquelles webs que compten amb contingut duplicat, poc rellevant o que abusa de les palaraules clau.

Agencia seo mentedigital

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *