Factors de seo que evalúa Google

 

La longitud i la qualitat del contingut, principal pilar de l’SEO

El contingut de la nostra pàgina web és el factor més important i el que decidirà, en última instància, l’èxit o el fracàs del nostre posicionament a Google. Redactar i generar un bon contingut no només cridarà l’atenció de Google, sinó també d’aquells que ens llegeixen i s’interessen pel nostre lloc web.

El contingut ha de tenir més de 300 paraules i és aconsellable que es trobi entre les 1.000 i les 1.200. Un text que no arriba a aquest mínim de paraules no sol ser indexat, i si ho fa, Google no sol atorgar-li molta rellevància. D’altra banda, s’ha comprovat que la ràtio comença a no millorar en els continguts a partir de 2.500 paraules.

En aquest cas, es comprova que la qualitat és millor que la quantitat.

Les palabas Clau i la seva posició

Tot i que generar un bon contingut és fonamental per aconseguir un bon posicionament, també ocupa un lloc important l’estratègia de Paraules Clau que portem a terme. Abans de començar a preocupar-nos pel contingut pròpiament dit, haurem, en qualsevol cas, realitzar una anàlisi exhaustiva de les paraules clau.

Efectuar un keyword research ens permetrà conèixer quines paraules clau s’ajusten al nostre lloc i quines són les adequades per aconseguir el millor posicionament possible. El primer que has de tenir clar és el que busques amb el teu contingut i el que vols transmetre. Després hauràs de fixar-te i seleccionar aquelles que et permetin guanyar posicions en el rànquing de Google.

Per això últim, hi ha eines que et poden ajudar a escollir la teva estratègia de Paraules Clau.

Un cop triada la Paraula Clau, s’ha de col·locar en el títol, en el domini i al llarg de tot el contingut amb sinònims i termes relacionats que reforçaran la pròpia pàgina. També resulta convenient col·locar-la en subtítols i capçaleres, en imatges, en enllaços interns i en URL.

Velocitat de càrrega del lloc web

Un altre dels factors a tenir en compte a l’hora de posicionar la nostra pàgina web és la velocitat de càrrega del lloc.

Google posiciona millor aquelles pàgines web que tenen una velocitat de càrrega més gran, ja que a l’usuari no li agrada esperar a l’hora d’accedir-hi. Està igualment comprovat que el trànsit de visites és superior en aquelles webs amb una velocitat de càrrega més gran, ja que l’usuari es cansa d’esperar i pot sortir del lloc. Una llarga espera provoca a més, una mala imatge al negoci.

Relacionar el contingut amb enllaços

Els enllaços ens permeten connectar el nostre contingut amb altres articles o pàgines webs. Això afegeix usabilitat i funcionalitat, ja que facilita la lectura als potencials clients i els permet ampliar informació.

Els enllaços poden ser tant interns com externs. Els interns permetran a l’usuari navegar al llarg de la nostra pàgina web, consumint contingut i millorant la seva experiència. Els externs, d’altra banda, els dirigiran fora de la nostra web. La qualitat dels enllaços externs és un factor imprescindible, ja que Google atorgarà més importància a aquells llocs web que tinguin enllaços fiables i de qualitat.

Afegeix les etiquetes i categories adequades
No comencis afegir i categoritzar el teu contingut sense ordre ni concert. Has centrar-te en les categories que més s’adeqüen al teu contingut mitjançant una anàlisi prèvia o la teva pàgina web començarà a generar contingut duplicat. I això a Google no li agrada!

especialista seoagencia marketing digital

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *