Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

7 d'abril de 2019
0 comentaris

Què és ASO?

Per aclarir el tema d’entrada, ASO compleix les mateixes funcions que el Posicionament Web SEO. En altres paraules, mentre una estratègia SEO es preocupa per aconseguir que una marca es posicioni entre els primers llocs dels motors de cerca, ASO s’encarrega de posicionar les aplicacions mòbils, però a les botigues virtuals d’aquestes mateixes (Google Play Store i App Store).

L’objectiu principal d’ASO és generar que més persones puguin trobar amb més facilitat i rapidesa les aplicacions que estan buscant, sense necessitat de passar a la pàgina següent. La idea és que, un cop trobat l’APP, l’usuari no dubti en instal·lar-la i així la marca obtingui una conversió al seu favor.

Factors per a un posicionament ASO
Per començar a implementar una estratègia ASO és important que les marques prenguin en consideració els factors principals que tota aplicació hauria d’incloure per assolir els objectius proposats:

Títol:
• El recomanable és que el títol de l’aplicació sigui curt perquè així ni el cercador ni l’usuari demori molt de temps a trobar-lo.

• Ha de contenir com a mínim una paraula clau d’interès de l’usuari.

Descripció:
• En poques paraules ha de deixar clar què és i per a què serveix la teva aplicació.

• El límit de la descripció és 4000 caràcters; però, el text ha de ser curt per denotar claredat i no desordre.

• Ha de ser atractiva per incitar que l’usuari generi un lead a favor.

icona:
• Ha de ser original i creatiu

• Evitar fons blancs perquè es pot perdre amb altres aplicacions.

Screenshorts o captures de pantalla:
• Les captures de pantalla han de mostrar passatges atractius de l’aplicació. La raó és simple, i és que gràcies als screenshots és més probable atraure els usuaris, ja que se’ls està mostrant com és per dins l’APP.

categories:
• Triar la més adequada per a l’aplicació. Els usuaris també busquen per categories.

ressenya:
• A més ressenyes i votacions positives, més gran serà la popularitat de l’aplicació i significarà que és de bona qualitat.

Keywords:
• Utilitzar totes les que tinguin relació amb l’aplicació. No obstant això, no omplir tot el títol o descripció amb aquestes, ja que pot ser contraproduent.

Posicionament per a Google Play Store
Els anteriors factors es compleixen tant per a la plataforma d’App Store com per la de Google Play store; però, en aquesta última hi ha tres factors addicionals que són necessaris per optimitzar el posicionament de les Apps. A continuació, els mostrarem quines són:

Descàrregues:
Un dels avantatges que brinda Google Play és que com més descàrregues tingui una app millor posició obtindrà.

Antiguitat del desenvolupador:
Google Play Store li atorgarà millor posició a aquelles aplicacions que hagin estat creades per desenvolupadors que tinguin un portafoli d’aplicacions prèvies.

Google Plus:
Aconseguir un +1 aconseguirà que una aplicació rebi una millor posició. Cal esmentar que en el cas de Google Play Store no s’utilitzen keywords.

Consells per a un posicionament ASO
Un cop hagis definit tot l’anterior, és important tenir en compte alguns dels següents consells per crear una estratègia més efectiva:

audiència:
• Per conèixer el trànsit que està generant la teva aplicació no només a les botigues virtuals, sinó també a la mateixa pàgina web de l’aplicació, és recomanable utilitzar Google Analytics per analitzar-les per separat.

Paraules clau:
• És important investigar sobre el consumidor perquè les paraules clau que s’utilitzin siguin les correctes i generin leads.

• Posteriorment, utilitzar les eines d’anàlisi per mesurar si aquestes funcionen o no i, a més, el nivell de competència que hi ha sobre aquests populars termes.

Màrqueting online:
• Si una aplicació no es promociona ningú la coneix. Per això, és important utilitzar plataformes com les xarxes socials que ajudin a difondre el nou llançament i expliquin de què es tracta.

Eines d’ajuda per ASO
Addicionalment, hi ha eines que podrien facilitar el desenvolupament d’una estratègia ASO per aconseguir un posicionament adequat. A continuació, et vam esmentar tres d’elles.

Google AdWords:
• Una d’elles és la plataforma de Google AdWords. Aquesta ens mostra quines són les paraules clau més rellevants per als usuaris i, per tant, quins podrien servir per posicionar les apps a les botigues virtuals.

Sensor Tower:
• Aquesta plataforma ens permet conèixer el nombre de descàrregues que té la nostra aplicació, estima els ingressos que es poden obtenir en un termini determinat i mostra les tendències del mercat de les aplicacions.

• A més, brinda informació sobre el rang de dificultat que té una app per posicionar-se, el rànquing històric de les paraules clau utilitzades i algunes dades més.

App Snippet Preview:
• Un dels avantatges de App Snippet Preview és que permet veure com quedaria una aplicació abans de ser llançada en les diferents botigues virtuals. D’aquesta manera, es torna possible modificar qualsevol error abans que sigui llançada.

• Addicionalment, és una eina gratuïta, de fàcil ús i es pot aplicar tant per a Android com per Apple com indica un seo barcelona 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!