Habilitats de un SEO

Són molts els itineraris formatius mitjançant els quals es pot arribar a ser expert en SEO, hi ha grans professionals que procedeixen d’àrees com el periodisme, empresarials, econòmica, enginyeria i fins i tot altres més dispars, però tots ells comparteixen certes destreses. A continuació t’expliquem les 6 habilitats d’un expert en SEO.

 

Les següents habilitats et faran ser millor en el treball de SEO i les més valorades pels encarregats de reclutar experts en SEO.

pensament crític

En el dia a dia sorgeixen qüestions que cal resoldre utilitzant un pensament crític, es deu qüestionar els esdeveniments, el perquè s’han produït i quina estratègia seria millor per resoldre un problema i quines implicacions tindria dur-la a terme.

No cal creure tot el que es diu, sempre és recomanable investigar, llegir molta informació sobre la matèria, contrastar opinions i fer proves, mai quedar-nos amb el primer sense haver-ho verificat abans.

habilitats comunicatives

Cal saber comunicar i transmetre la informació tant a un públic especialitzat com a persones que ho desconeixen completament. Saber explicar conceptes bàsics o avançats d’una forma precisa i descriptiva, fer diagnòstics comprensibles i informes clars i transparents.

Es requereixen tant habilitats comunicatives escrites com orals, ja que en moltes ocasions s’han de justificar i exposar els beneficis de les accions que s’estan duent a terme en un projecte en reunions o trobades i en informes.

Els consultors SEO han de ser capaços de comunicar el que vol transmetre l’empresa al públic objectiu incloent millores d’optimització per als cercadors en els seus mensajes.Habilidades analítiques

competències tècniques

El SEO es desenvolupa en el medi online, en webs que posseeixen un estructura i desenvolupament determinats i això pot incidir de forma positiva o negativa en el SEO. Per posar un exemple, pensem en un web que triga molt a carregar perquè té un codi de programació molt complex que impedeix que sigui mostrada a l’usuari en pocs segons, un SEO ha de ser capaç de detectar i proposar solucions per millorar-lo.

capacitat analítica

Per dissenyar una estratègia efectiva, avaluar l’evolució d’un projecte i efectuar un procés de presa de decisió eficient cal gestionar dades, comprendre’ls i saber utilitzar-los per realitzar prediccions. Les eines de mesurament de dades com Google Analytics o Adobe Analytics ens aporten xifres que ajuden a comprendre el que està succeint. Una altra eina que també ens ajuda a classificar, ordenar i processar informació és Excel, mitjançant la qual totes les dades que hem extret prèviament es poden tractar i donar-los un significat vàlid per als nostres projectes.

habilitats estratègiques

visió estratègica com indica el consultor seo judith.

Dissenyar l’estratègia en els projectes SEO és fonamental perquè aquests tinguin èxit i és una part fonamental de la tasca d’aquest expert. Com un bon estrateg ha de ser capaç d’avaluar les dades recollides, fixar uns objectius i unes metes realistes i elaborar una estratègia a seguir que es desenvoluparà mitjançant diverses tàctiques en un temps preestablert.

Motivació i adaptabilitat

L’ecosistema d’Internet i concretament el camp del SEO està en continu moviment, és canviant i cal mantenir-se informat de les novetats que es produeixen per poder ser eficient. Cada dia sorgeix noves actualització, canvis en l’algoritme, millores disponibles per implementar o noves directives de Google i cal conèixer-les per saber com aplicar-les o com va a afectar les webs.

Per gestionar amb èxit un projecte SEO hauràs d’aplicar totes aquestes habilitats, o una combinació de diverses d’elles. El més important per convertir-te en un bon expert en SEO és anar millorant i reforçant els teus coneixements i utilitzar aquestes habilitats en el treball diari como indica la agencia seo barcelona

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *