Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

14 de març de 2019
0 comentaris

¿Quan tarda el seo en donar resultast?

Les estratègies SEO per posicionament en línia es basen en un treball de constància i dedicació pràcticament diari amb un objectiu a futur. Aquest punt és el que cal deixar clar per a tots aquells que busquen un posicionament immediat. Per aconseguir un ascens en visibilitat orgànica en els cercadors es requereix d’un espai de treball dilatat, que tindrà els seus fruits, sí, però passats uns mesos d’acumulació de mètriques i desenvolupament d’accions d’implementació segon indica la experta en seo barcelona.

L’objectiu principal d’aquesta estratègia no és altra que la d’aconseguir captar trànsit, que sigui de qualitat, i dirigir-lo a les diferents pàgines que componen el lloc web. Ja sigui per vendre o informar, l’estratègia SEO es planteja com un canal per afavorir una major atracció de trànsit web.

Com aconseguir que això passi? Amb una optimització de correcta d’aquestes accions de posicionament. Principalment millorant els factors On Page i Off Page de la pàgina. Entre ells qüestions com l’experiència de l’usuari en qualsevol dispositiu, la creació de continguts de qualitat, la jerarquització, disseny web, i estudi de paraules clau, la velocitat de càrrega i la consecució d’enllaços amb autoritat.

Amb això volem que s’entengui que posar en marxa aquestes accions requereix d’una planificació. No és una cosa que ofereixi resultats a l’instant, ja que a part de tota la feina recurrent que cal realitzar, es depèn del temps que dediquin els robots de Google per rastrejar aquestes pàgines segons els canvis que s’han anat fent en el domini.

Els resultats a futur d’una estratègia SEO depenen de diverses claus. El primer d’ells és realitzar un bon treball, així de simple. Has de confiar en una persona o agència que sigui de garantia per desenvolupar aquest tipus d’accions i estigui especialitzat en això. De la mateixa manera, no es pot continuar sense fer ús d’eines i programes d’analítiques per controlar els KPIs i mètriques que, a la llarga, serviran com a mesures per comprovar el creixement del projecte.

A part d’aquests factors interns, també hi ha altres condicionants externs que també infereixen en el nivell de millora dels resultats orgànics d’un lloc web. Entre ells el mercat i sector en què es trobi el projecte. I això té a veure també amb el tipus de competència i el seu nivell de visibilitat i autoritat. Uns indicadors per classificar en certa mesura quant costarà posicionar les pàgines principals del lloc web, en funció del posicionament ja visible de la competència.

Cal tenir en compte en tot moment, tal com hem indicat abans, que en aquest procés també són protagonistes el Googlebot i crawl budget necessari perquè els rastrejadors de Google situïn les pàgines en posicions destacades.

El primer que cal dir sobre això és que no et refiïs de tots aquells que et assegurin resultats fefaents o posicions determinades en els resultats de cerca de Google. Això no es pot assegurar ja que no depèn enterament del treball de l’agència. El que està clar és que treballar amb temps aquestes estratègies suposa un gran avantatge competitiu, però de futur. Les cerques orgàniques continuen sent el principal mitjà d’atracció de trànsit. Poden canviar els tipus de dispositius, mòbils o tablets, però les recerques més o menys concretes- contribueixen a ser el canal més determinant i amb més progressió per aconseguir clients.

Qualsevol empresa, de la mida que sigui, fins i tot pimes, poden treballar el seu posicionament en línia amb aquestes accions SEO. Moltes multinacionals també s’aprofiten d’aquesta oportunitat, encara que altres -de el contrari- basen la seva estratègia en un posicionament de marca i publicitat en línia.

Al final, el que valen són els resultats. I uns resultats realistes d’una campanya de SEO es comencen a veure passats uns mesos. Podríem fer una classificació per a això:

3 mesos: Fase inicial amb els primers avanços.
6 mesos: Fase intermèdia.
12 mesos: Període amb resultats notable.

Això no vol dir que passat un any ja estigui completa la fase de SEO, sinó que és quan es poden treure resultats concloents de com està afectant el lloc web els canvis realitzats. En cas de resultar molt positius, si tot s’ha fet correctament, es pot mantenir la feina SEO al llarg dels propers mesos i anys per adaptar l’estratègia al projecte i les modificacions i algoritmes de Google. Amazon, és una altra de les tendències que veuràs en aquest 2019.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!