Market places al 2019

Cal deixar constància que les actuals estratègies que es porten desenvolupant un temps encara tenen molta vigència. En part perquè els tres pilars bàsics són els continguts, l’arquitectura web i les accions de consecució d’enllaços. Encara que hi ha altres claus que afegides a les ja comentades són les que ajuden a un projecte a assolir el seu màxim rendiment amb el temps.

Dins el sector del màrqueting digital, les accions de posicionament online per potenciar el trànsit orgànic segueixen sent les que més acumulació de visitants solen acabar atraient a la web. Una cosa de manera que molts aspiren i que fins que no s’activen i s’inicia aquesta fase, no sol veure un augment del flux de visitants, clics, formularis completats o fins i tot vendes.

Tot està relacionat, i és que des dels llocs web corporatius, fins a les botigues en línia són les més beneficiades amb la implantació de les estratègies SEO. I, sense més dilació, aquestes són les cinc tendències SEO per a aquest any 2019 que anem a proposar-te i comentar-te. Anem per parts.

Ja hem comentat que tota implantació i optimització SEO passa per la gestió, desenvolupament i adaptació d’un lloc web d’acord als patrons de jerarquització establerts pels motors de cerca, o el que és el mateix, cal mantenir l’estructura de capçaleres, l’arquitectura web de fàcil navegabilitat, els menús simples amb pocs salts de nivells de rutes, i l’ús de termes clau des del primer moment.

Prenent com a referència aquestes keywords, no pot faltar en la teva estratègia de SEO per a aquest any el contingut 100% optimitzat. Això què vol dir? Que els textos, descripcions, crides a l’acció i encapçalats seguiran sent de vital importància per a augmentar l’autoritat d’un lloc web i aconseguir millor rànquing en els resultats.

Desmitifiquem la frase que diu que l’usuari sempre porta la raó davant de qualsevol comerciant o marca. Potser es podria discernir sobre això, però el que és indiscutible és que pel que fa a posicionament online es refereix, l’usuari cobra molta importància. L’experiència de l’usuari (UX) segueix sent una de les metes principals que té Google. Per això cal respectar-la i cuidar-la.

Toca apostar per l’originalitat i el diferent, però sempre aconseguint que l’usuari trobi ràpidament, i de forma efectiva allò al que ha anat a buscar. Unit a l’estudi de paraules clau, et sonarà que has de treballar amb moltes ‘intencions de cerca’. Això és el que cal treballar, i molt, durant aquest any per afinar fins al màxim i aconseguir satisfer a l’usuari.

I si parlàvem d’afinar en les intencions de recerca, no cal dir que en gran mesura ve provocat per l’ús cada vegada més majoritari de les recerques per veu, o per imatges. El ‘voice research’ s’imposa com una altra de les tendències més a l’alça en aquest 2019. I és que això presenta un treball extra per filar prim pel que fa a la generació de contingut. Ja que les intencions de cerca són cada vegada més concretes i per això convé tenir molt treballat el keyword research, així com les variants semàntiques associades a aquests termes clau i que han de tenir presència en el lloc web.

I com a bestreta, els rumors també apunten que Google està treballant en formats per llegir imatges (que no l’etiqueta alt) i vídeos per aprofundir més en noves formes de cercar online com indica la agencia marketing digital mentedigital.

Ja en el 2018 es va començar a donar molta prioritat al Mobile First Index, i sembla que aquest any es va a assentar del tot. No només pel que fa a tendències SEO, sinó ja com a part del treball de desenvolupament del lloc web, el mobile first és una realitat des del moment en què Google li va donar tota la prioritat per crawlear els continguts i les sites directament des de la versió mòbil. Així que toca resoldre tots els problemes de rendiment, d’indexació, d’adaptabilitat o d’usabilitat associades a la versió mòbil i amp.

Molts ecommerce ja han provat, fins i tot molts experts de màrqueting ho proposen com una alternativa eficaç per a les botigues en línia. Els ecommerce aposten cada vegada més per adaptar i compatibilitzar les seves estratègies compartint equip amb marketplaces del tipus Amazon o Ebay. Una via diferent per la qual captar usuari, sempre atenint-se a les comissions de cada site, però que poden repercutir molt favorablement en el còmput global de vendes. La gran majoria de consumidors usa aquests portals, per la qual cosa no està de més formar part d’aquest sistema. I més enllà d’això, establir estratègies SEO per afavorir la visibilitat dins de llocs com Amazon, és una altra de les tendències que veuràs en aquest 2019 com afirma la agencia seo barcelona.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *