Quan vam començar a treballar en màrqueting digital, sorgeixen molts dubtes referents a les diferents tècniques i conceptes que s’han de manejar per poder fer una estratègia de màrqueting digital reeixida. El posicionament web o SEO és una de les estratègies més importants a l’hora de tenir bons resultats en màrqueting en línia.
Què és SEO o Posicionament Orgànic?
El SEO, per les seves sigles en anglès, significa “motor de cerca Optimization”. Es tracta d’optimitzar el teu lloc web per als cercadors a través de tècniques i estudis de paraules clau i desenvolupament de continguts de valor per a les audiències.
Per la seva banda, Wikipedia defineix posicionament SEO com “El posicionament en cercadors, optimització en motors de cerca o optimització web, és el procés tècnic mitjançant el qual es realitzen canvis en l’estructura i informació d’una pàgina web, amb l’objectiu de millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors. ”
Història del SEO
A mesura que han passat els anys, els motors de cerca han evolucionat. Des de quan neix Yahoo! el 1994, un dels primers cercadors en línia, s’han anat modificant els algoritmes sobre els quals treballen i s’ha fet que l’estar en els primers llocs dels resultats de les recerques sigui una batalla entre els més estratègics.
El terme SEO (Search Engine Optimization), es va usar per primera vegada l’any 1997, i és llavors quan es comença a treballar en l’optimització de les keywords a les pàgines web. El 1998 neix Google, de la mà de Larry Page i Sergey Brin i amb aquest naixement es crea també el Page Rank.
El Page Rank, és el rànquing que utilitza aquest cercador per mesurar l ‘ “autoritat” d’una pàgina web, és a dir, la importància que té un lloc respecte a un altre. Aquest rànquing per molt temps va ser públic i qualsevol ho podia veure a través de moltes eines, a partir del 2016 Google ho va ocultar i ara només poden veure-ho ells.
A partir del moment que neix Google els motors de cerca comencen a organitzar-se en base a un rànquing de resultats i el 1998, Jeffrey Brewer, de Goto.com crea el primer prototip de publicitat basada en PPC (Pay Per Click) un avanç molt gran pel que fa a màrqueting digital es refereix.
Com ho veiem en la següent infografia, l’enlairament del posicionament SEO es dóna des del moment que neix Google i el seu power rank. A partir d’aquest moment, tots els altres cercadors s’han anat adaptant als canvis de l’algoritme de Google, prenent-ho com a model tal i com indica la experta seo barcelona Judith sauch.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!