WhatsApp

Whatsapp s’ha convertit en una aplicació indispensable tant per a la nostra vida ociosa com laboral. Sens dubte, les seves característiques tècniques i la seva usabilitat han convertit aquesta app en un recurs comunicatiu coveniente per a qualsevol usuari. Lluny d’estancar-, gràcies en gran mesura a l’àmplia audiència que la utilitza diàriament, el desenvolupament d’aquesta aplicació ha possibilitat la seva utilització en altres àmbits d’interès, entre els quals es troba el Màrqueting Digital.

Si establíssim una valoració sobre quines aplicacions mòbils són de major utilitat actualment, estem segurs que WhatsApp ocuparia els primers llocs del rànquing. Des dels seus inicis, l’app ja es perfilava com un mitjà amb àmplia demanda, ja que es presentava en societat com la solució més directa i interactiva de missatgeria instantània en contraposició amb el sistema de SMS mòbil, que ocupava la major part del mercat fins al moment. Si a això li unim el seu caràcter gratuït enfront del model de pagament d’enviaments SMS per operador, no és d’estranyar que tant la seva notorietat com la seva utilització i descàrregues es disparessin de forma tan sobtada. L’app venia a cobrir una necessitat demandada insistentment pels usuaris, àvids d’estar gairebé permanentment connectats i actualitzats d’informació.

Malgrat l’èxit tan fulminant de WhatsApp des dels seus inicis, en ser plantejat com un element de comunicació integral que permetia una comunicació ràpida i eficaç amb els contactes del mòbil, van ser decisions puntuals dels desenvolupadors les que van permetre fer emergir els primers dubtes entre els usuaris i la irrupció de noves aplicacions competidores. D’aquesta manera, es recordarà l’intent de canvi de model de negoci a freemium de Whatsapp (no molt ben acollida pel públic), que va quedar només en un intent d’estudi i investigació de resposta del mercat per part dels responsables de l’app . Aquesta va ser una excusa més que evident perquè s’embarquessin en el viatge altres apps que complien a la perfecció amb les funcionalitats de Whatsapp. Apareixent així noves aplicacions com Telegram o Line (el valor afegit residia en els stickers i el seu model de negoci, que més tard Whatsapp va acabar fent-ho propi).

Encara arran d’aquestes decisions el context del mercat d’aplicacions mòbils de missatgeria va canviar, Whatsapp es va mantenir en primera línia com una de les aplicacions de missatgeria més descarregades i utilitzades tant en Android com iOS i altres sistemes operatius. Aquesta va ser una de les raons de més pes perquè Facebook l’adquirís el 2014, un fitxatge estrella que complementaria a la xarxa social amb la intenció d’aconseguir una major rellevància a través de dispositius mòbils.

Tant pel nivell diari d’usuaris actius, com per les característiques intrínseques de l’aplicació, WhatsApp s’està emprant i implementant a les estratègies de màrqueting digital d’empreses i marques. Actualment, hi ha diferents sectors de negoci els objectius de rendibilitat i comunicació estan sent complerts a través de l’app gràcies a les expectatives favorables dels clients en la seva utilització.

Una de les funcions més importants del màrqueting abans, durant i després del procés de compra de productes o d’adquisició de serveis. Whastapp compleix aquest paper en ser una app que permet la comunicació directa amb el client, fins i tot en el període de postvenda. La necessitat d’estar a prop del client és un valor afegit molt demandat i d’enorme efectivitat de cara a la imatge d’una marca. Lògicament, el perill està en pecar d’intrusisme utilitzant l’aplicació. No obstant això, aquestes possibles incidències es poden evitar amb la realització d’un manual d’actuació que reflecteixi els procediments de comunicació via Whastapp.

El seguiment en qualsevol procés de compra és crucial per a la seguretat i la satisfacció dels clients. Whatsapp possibilita el control d’estat d’una comanda o servei gràcies al suport comunicatiu que ofereix.

Com que és una aplicació bidireccional, Whatsapp permet la comunicació i recepció verificada (mitjançant doble check) de publicitat i promocions previ el consentiment del consumidor. Aquesta característica, a més de promoure la fidelització del client, és un sistema d’interès per recordar també cites o esdeveniments als quals acudir.

Agencia Marketing Digital : Mentedigital

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *