Què és l’Algoritme de Google?

L’Algoritme de Google és una fórmula matemàtica, o conjunt d’aquestes, que s’encarrega de construir el criteri segons el qual Google posiciona els continguts de qualsevol portal en línia en les seves llistes de resultats en introduir determinades paraules clau, més conegudes com keywords. Un conjunt de mecanismes que s’adapta les estratègies de posicionament web i que es troba en constant evolució.

Els especialistes en SEO i qualsevol persona que busqui fer créixer el seu portal en línia estan obligats a seguir-molt de prop, ja que s’encarrega de dictar qui serà més o menys visible en el cercador i no deixa de canviar cada pocs mesos. El nou algoritme de Google, per exemple, és completament diferent al que hi havia fa anys, cosa que influeix en les estratègies a seguir per posicionar.

Penguin, Panda, Hummingbird o, com més recent, Pigeon, són els exemples més clars d’aquest algoritme. Versions diferents que han aparegut com actualitzacions de pes i que en ocasions han canviat per complet el criteri a l’hora de posicionar, a les que acompanyen petites però constants modificacions que van tenint lloc cada pocs mesos, fins al punt d’arribar i superar el centenar d’actualitzacions anuals.

Un aspecte de vital importància del que veurem més per entendre a fons quina és la seva utilitat i fins a quin punt és influent. No en va, als algoritmes d’aquest cercador se’ls considera com els cors d’internet tal com el coneixem actualment

Per a què serveix l’Algoritme de Google
L’Algoritme de Google serveix per ordenar els serps amb continguts que, segons dicta el seu propi codi, mereixen estar en les diferents posicions en funció de la seva qualitat i de la seva acollida per part dels usuaris. La seva comesa és sempre que el lector, o usuari, trobi la resposta més adequada al que busca quan introdueix una sèrie de paraules clau, que en lloc de topar-se amb milions de resultats, tingui per davant el que realment necessita.

Exemples d’Algoritme de Google
Com a exemple de l’Algortme de Google podem prendre a Colibrí (Hummingbird). Aquesta va ser una de les actualitzacions més conegudes dels seus criteris de posicionament, ja que constituïa un algoritme completament nou i va aconseguir afectar gairebé la totalitat de cerques realitzades a tot el planeta.

Experts i consultor seo Judith sauch

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *