Què és Google Hummingbird?

Per començar a dir, que Google Hummingbird és un nou algoritme totalment escrit des de zero.
El nom de Hummingbird té el seu origen en què Google considera a aquest algoritme, com un algoritme molt ràpid i precís, com ho poden arribar a ser els Colibrís, que no és més que la traducció de la paraula Hummingbird al castellà. Però aquesta rapidesa no fa referència a la indexació dels continguts com ho va fer Google Caffeine en el seu llançament (que va ser l’anterior gran actualització que va fer Google sobre el 2010).

La velocitat i la precisió de Hummingbird fa referència als resultats, i especialment a la forma d’entendre un tipus de recerques que fins a la data no donaven els millors resultats: les recerques complexes.

I et preguntant què és una recerca complexa? Doncs és quan li preguntem al cercador formulant una pregunta: Quin és el millor restaurant japonès de Barcelona? Qui és Barack Obama ?.
Fins ara aquest tipus de recerques no eren molt ben resoltes per Google, i per aquest motiu van aparèixer projectes com unComo.com d’Albert Ribera que utilitzaven aquesta mancança per mostrar un resultat de qualitat en funció de la pregunta realitzada per l’usuari.

Per què existeix Google Hummingbird?
Hummingbird hi per una evolució que s’està produint en l’actualitat, i aquesta evolució ve de la mà dels dispositius mòbils. Fins ara les recerques les realitzàvem de forma bàsica, eren recerques de l’estil “Hotel económic barcelona”, però ara amb els nous dispositius mòbils, que ens permeten realitzar preguntes de forma natural a través de la veu, aquestes cerques es converteixen en frases de l’estil de “Quin és l’hotel més económic de Barcelona”, per tant, el sistema de recerca ha de de començar a entendre el que realment li estem preguntant, i això encara que sembla molt fàcil, no ho és tant, motiu per la qual cosa, Google porta diversos anys treballant en aquest tipus de recerques.

Cal no oblidar que en l’actualitat hi ha més de 6 mil milions de mòbils al món, per tant Google ha d’adaptar si vol seguir augmentant la seva quota de mercat en aquest tipus de dispositius.
Però cal dir que Google Hummingbird no està pensat només per al dispositiu mòbil, sinó que el seu plantejament és molt més ambiciós. Hummingbird s’ha pensat per poder respondre a preguntes complexes mitjançant la veu, per aquest motiu, Google està potenciant tot aquest nou món també dins del seu navegador Google Chrome, de les Google Glass i d’altres dispositius i aplicacions, permetent en l’actualitat, que l’usuari pugui realitzar preguntes complexes mitjançant la veu.

Com funciona Google Hummingbird?
Posem un exemple, com hem comentat abans Google fins ara només entenia paraules i sinònims d’aquestes, el que vol dir, que quan realitzàvem una recerca en el cercador, el motor, agafava les paraules i les buscava a la base de dades, mostrant els resultats més adequats en funció dels diferents factors de l’algoritme.

Realment el motor de cerca no entenia el significat del que buscava, simplement buscava concordança de keywords i sinònims. Ara el motor va més enllà i comença a entendre el que busquem, obrint un ventall de noves possibilitats dins del cercador.

Com ens està afectant Hummingbird?
Tot i que la majoria de les últimes actualitzacions llançades se centraven en la qualitat dels resultats, “Hummingbird” és diferent, ja que no és un canvi de algoritme a nivell de resultats, sinó una que és una evolució de l’algoritme existent, de manera que no es pot comparar, com ho han fet molts professionals, per exemple amb el canvi que va realitzar Google amb Caffeine al 2010.

El Caffeine va ser un canvi en la infraestructura de processament de Google que va millorar enormement la velocitat en què Google indexava la informació, però tot sigui dit, també va provocar que s’omplissin les serps de contingut de baixa qualitat. Motiu que va originar que Google fos aplicant una sèrie de filtres, anteriorment esmentats (Google Panda, Google Penguin …) que anirien corregint aquestes serps de tan baixa qualitat.

Amb Hummingbird, Google no s’enfoca en la qualitat dels resultats, sinó que ara ha après a respondre a preguntes. De tota manera, encara que és difícil dir-ho amb tanta antelació, tot i que en teoria afecta el 90% de les recerques no s’han apreciat canvis bruscos en les serps, pel que en principi afecta sobretot als dispositius mòbils, que són els que utilitzen aquesta forma de cercar normalment tal i com indica la agencia seo barcelona de Judith sauch.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *