Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

5 de febrer de 2019
0 comentaris

Objectiu de la rellevància

Què és la rellevància

Quan parlem de rellevància en màrqueting online i més concretament en SEO, fem referència a la correspondència que ha d’existir entre les paraules clau que ha introduït l’usuari en la seva consulta en els cercadors i el contingut i codi de la pàgina web a la qual ha accedit a través dels resultats de cerca.

Tractarem per tant de treballar la rellevància ja que com més rellevants siguem per a les cerques que fa l’usuari, més presència tindrem en les pàgines de resultat dels cercadors. Amb una major visibilitat, garantim un major nombre de visites al nostre lloc web.

Si ets rellevant seràs més visible. Si ets més visible tindràs més trànsit. Si tens més trànsit, l’èxit estarà més a prop

Objectiu de la rellevància

Bàsicament ens centrarem en aconseguir aquesta rellevància a través de dues vies, d’una banda optimitzant el nostre lloc web per a determinades paraules clau, prèviament extretes d’una recerca de paraules clau o keyword research òptima; això ajudarà a ampliar la visibilitat i amb això el trànsit.

D’altra banda, sent més rellevants respecte a la nostra audiència objectiva, amb això, les visites que rebem seran d’una major qualitat i per tant, tindran una major probabilitat de convertir proporcionant la consecució dels nostres objectius.

Factors a tenir en compte en la rellevància

Quan parlem de rellevància no es tracta només de posar títols o descripcions òptimes, sinó que va molt més enllà, i és que, optimitzant aquests factors, hem de ser rellevants a l’usuari no només amb el contingut sinó amb l’estructuració del mateix, els enllaços que conflueixen en ell, i dins d’una lògica arquitectura del lloc web, distribuint correcta i coherentment les paraules clau que la defineixen, acords al contingut d’aquesta.

Tindrem per això en compte:

Definir una arquitectura basada en una correcta distribució de les paraules clau en la mateixa, triar bé aquestes amb una bon estudi de paraules clau i l’assignació de les mateixes a cada URL en funció del contingut de la mateixa en nom de ser rellevants amb aquest contingut per a l’usuari.
Estructurar correctament el contingut i el enllaçat d’aquest.

Títol o title, ha de contenir la paraula clau a la qual està orientada la pàgina, però la seva redacció ha de ser natural, descriptiva i coherent amb el contingut de la pàgina. Google recomana usar entre 40 i 60 caràcters.

Metadescription, no serà valorada per posicionar pels cercadors, però és el principal reclam en els snippets dels resultats de cerca, la principal crida a l’acció. Serà l’element més comercial, fes-lo servir sent descriptiu, inclou la paraula clau, sinònims, formes compostes d’aquesta, redacta de manera natural i ven el contingut que trobarà l’usuari. La longitud recomanada serà d’entre 130 i 155 caràcters.
Etiquetes de jerarquia, o els anomenats Hn. Tota pàgina ha d’incloure un H1, ser únic, contenir la paraula clau i estructurar el contingut de la pàgina a partir d’aquest utilitzant la resta de Hn de la pàgina. H2, H3, …

Text i densitat de paraula clau, és important que les pàgines web incloguin text. Depèn del tipus de web, si és transaccional, informativa, social, etc. pot variar el volum de text, però sempre serà òptim desenvolupar un text rellevant al contingut i a la paraula clau per la que l’usuari va arribar a la web, convertint-se rellevant per a l’usuari. Inclou de nou les keywords objectiu de la pàgina, sense abusar, amb una redacció normalitzada i descriptiva. El text ha d’aportar valor a l’usuari i s’ha d’escriure per tant per aquest, no per a un rastrejador d’un cercador. Tingues en compte que has de tenir una densitat de paraula clau lògica, entorn del 2-4% sempre que es facin servir sinònims o paraules que el cercador assimili com a tals sense resultar repetitiu i poc pràctic per al nostre visitant.

Imatges i textos alternatius d’aquestes, atribut alt. Utilitza imatges, són un reclam d’allò més atractiu per a l’usuari, però sempre etiquétalas correctament. Utilitza per a això l’atribut alt i en el valor d’aquest, inclou un el text alternatiu que descrigui de manera precisa el contingut de la imatge, incloent la paraula clau escollida que defineixi la imatge, sense abusar ni aglomerar paraules clau en aquestes imatges. Quan aquestes imatges són usades per enllaçar altres continguts, el text alternatiu de la mateixa serà usat per Google com anchor text o text d’àncora de l’enllaç.

Enllaços interns i els seus textos d’àncora o anchor text, quan enllacem altres continguts des de la pàgina, el text que inclou l’enllaç cap a aquest contingut, es denomina anchor text. És tingut en compte pels robots dels cercadors a l’hora de determinar l’objecte de la pàgina vinculada. Ha de ser concís i rellevant amb el contingut que enllaça. En els cercadors moderns sol representar-se amb un text blau i subratllat.

Amigabilitat de les URL o URL semàntiques, han de ser-ho tant per a l’usuari com parell com indica la agencia seo barcelona de Judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!