Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

31 de gener de 2019
0 comentaris

¿Como seleccionar el consultor seo?

Què és exactament el SEO?

SEO és la sigla del concepte anglès motor de cerca Optimization, el que s’ha castellanitzat com Posicionament web. No obstant això, com ha passat amb altres centenars de termes, és més comú utilitzar el terme SEO per fer referència a aquesta tècnica de Màrqueting. Com hem explicat anteriorment, el SEO -que engloba una sèrie de pràctiques, tècniques i accions- té com a objectiu posicionar una pàgina web entre els primers resultats que s’obtinguin en realitzar una recerca en un cercador. I, per tant, atraure tot el trànsit possible al lloc web, ja que en aparèixer entre els primers resultats s’aconseguirà que més gent entri.

Amb cercador ens referim a un sistema informàtic que busca arxius emmagatzemats i també se li pot cridar motor de cerca. El més conegut és Google i, normalment, tota la feina d’un consultor SEO està enfocat a que una pàgina web estigui en el primer resultat de la primera pàgina de Google.

Així, aquest sistema funciona fent recerques amb paraules clau o arbres jeràrquics per temes. Per tant, perquè aquest cercador trobi la teva pàgina web entre aquestes recerques necessites un consultor SEO o algú especialitzat en aquesta tècnica.

El SEO està enfocat a aconseguir trànsit orgànic, el que s’obté en realitzar una recerca i no ha estat pagat. És a dir, no és un anunci publicitari ja que aquest correspondria al terme SEM.

Per a què necessites exactament un consultor SEO?

D’acord, ara ve la part interessant. Potser et preguntis, ¿per què vull estar a la primera pàgina de Google? Les xifres de les recerques realitzades a Google no se saben amb exactitud, però són nombres desorbitats ja que s’ha convertit en la resposta a totes les incògnites. Vols un restaurant italià per sopar aquest dissabte amb els teus amics i no coneixes cap? Val. És fàcil i senzill. Entres a Google i escrius: “restaurant italià”. No vas a passar de la primera pàgina i és molt probable que acabis anant a sopar a algun dels primers llocs. Perquè el teu negoci o el teu projecte estigui en els primers llocs en cercar una categoria específica -val qualsevol cosa des d’empreses de neteja fins perruqueries caninas- necessites un consultor SEO.

També és possible que quan llegeixis aquestes línies et vingui al cap alguna persona que en el teu moment et va dir que el SEO no servia per a res o que un consultor SEO no era necessari per fer créixer el teu negoci i tenir més vendes. Bé, s’equivoca completament. A no ser, que el teu públic objectiu no sàpiga fer servir un dispositiu amb Internet. El trànsit que aconsegueix una campanya de SEO és el més fiable i durador que vas a obtenir, encara que requereix el seu temps, gran esforç i molta feina.

 

Quines són les funcions d’un consultor SEO barcelona?
Un cop hagis acceptat i entès que un consultor SEO pot ajudar-te i molt en millorar els beneficis del teu negoci o donar a conèixer a molta més gent teu projecte fins ara amagat en les últimes pàgines mai visitades del arxiconegut cercador. Llavors, quines són les funcions i tasques que farà un consultor SEO i que li farà mereixedor d’una part de la meva pressupost?

Un consultor SEO ha de ser capaç d’establir una estratègia per planificar quines seran les accions que es van a anar realitzant i en quin termini de temps. El consultor ha de ser capaç d’analitzar com arriben els usuaris a la pàgina web en qüestió. Per a això, l’expert ha d’analitzar a la competència, establir quines són les paraules clau que interessen al meu negoci i fixar una construcció d’enllaços o linkbuilding. A més, el consultor SEO ha de revisar aquesta estratègia una vegada que vagi avançant el projecte.

 

El consultor SEO presta molta atenció a les paraules claus ja que els cercadors fan la seva feina amb elles i els usuaris realitzen les seves recerques escrivint-les. El consultor ha de definir quines són les keywords que funcionen a la pàgina web i suggerir quines altres paraules clau poden ser beneficioses per als resultats. Al seu torn, el consultor SEO controla que la quantitat que hi ha d’aquestes paraules claus és l’adequada. És el que s’anomena densitat.

 

Al seu torn, el consultor SEO s’encarrega que la pàgina web sigui “amigable” amb les directrius i normes que imposa Google en el seu algoritme -el qual canvia constantment pel que es requereix que el consultor estigui totalment actualitzat-. Per aconseguir això es realitza una sèrie d’accions i funcions com ajustar l’estructura web i optimitzar el contingut de la pàgina (els textos han de complir una sèrie de característiques).

A més, una pàgina web ha de carregar-se a la velocitat de la llum, poder veure en qualsevol dispositiu amb accés a Internet i tenir un disseny que atregui i agradi. En major o menor mesura, un consultor SEO ha d’estar capacitat per complir amb aquestes exigències dels internautes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!