Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

14 de gener de 2019
0 comentaris

Polèmica web: SEO vs SEM

Són milions les consultes que reben els cercadors per usuaris a diaris, per la qual cosa, no és d’estranyar que els motors de cerca, especialment els populars com Google, rebin el paper protagonista en el màrqueting digital. Si tenim una pàgina o lloc web, hem de prioritzar la visualització del mateix, perquè d’una altra manera quedarem enterrats entre la competència i el nostre projecte online fracassarà. Arran d’això, hi ha el SEO, que es refereix al posicionament orgànic en els resultats dels cercadors, les accions SEO estan destinades a optimitzar la web d’acord amb les valoracions de Google, perquè rebi una bona classificació i aparegui en els primers resultats. D’altra banda, tenim el SEM, que també s’enfoca en millorar la visualització en cercadors, però mitjançant d’anuncis patrocinats. En base a aquests conceptes, s’ha creat una mena de polèmica web, debatent el SEO vs SEM.

Quan parlem de SEO vs SEM hem de saber que la principal diferència, entre tots dos, és que amb el SEO la pàgina o el lloc web no ha d’efectuar cap pagament per les visites o cada vegada que un usuari faci clic. No obstant això, una estratègia SEO no és, necessàriament, més econòmic que el SEM.
Principals diferències: SEO vs SEM

Per poder establir un judici propi sobre la polèmica de SEO vs SEM has gestionar les principals diferències entre ells:

1. En el SEO el nombre de paraules clau està limitat, mentre que el SEM no.
2. Per a una estratègia SEO s’ha de pagar a l’encarregat, professional o agència SEO. Mentre que per al SEM es paga per cada usuari que ingressa a la nostra pàgina, i al professional o encarregat de la gestió i monitoratge de campanya.
3. El SEO presenta resultats més lents, és a dir, a mig o llarg termini. Mentre que SEM els resultats són, pràcticament, immediatament.
4. El SEO no té molta flexibilitat als canvis pel que fa a la seva estratègia, mentre que el SEM si el té.
5. El SEO d’enfocar el seu contingut en la qualitat, extensió, originalitat i rellevància. D’altra banda, el contingut en SEM està pensat més des de la perspectiva comercial, prioritzant la rellevància.
Existeixen altres diferències, però les anteriors són suficients com per inferir que la majoria prefereix invertir en el SEM, en lloc de SEO. La veritat és que has d’analitzar la pàgina, i el més recomanat és fusionar les dues pràctiques, assegurant visibilitat, reputació i rellevància.

agencia seo barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!