Enllaços entrants: tècniques de backlinks

Els backlinks o enllaços entrants són enllaços que provenen de llocs webs externs al propi i que apunten cap a la teva web. En emprendre un projecte online, ens preocupem per la seva visualització en els motors de cerca, ja que gràcies als mateixos és que podem impulsar el nombre de visites que rebem. Per això, treballem per optimitzar les pàgines en base al que els cercadors avaluen per determinar la rellevància i l’autoritat d’un lloc web i, els backlinks compten amb un paper important. Si el teu contingut és de qualitat, es comparteix en altres llocs webs, això li indica a Google que ets autoritat en el tema. Per aquesta raó, dins el treball SEO, podem trobar diverses tècniques de backlinks que ens faciliten el crear una xarxa d’enllaços entrants.

Abans d’esmentar les tècniques de backlinks és necessari recalcar que, pel que fa a enllaços es tracta, s’ha de prioritzar la qualitat dels enllaços abans que la quantitat. Anteriorment, el link building (creació dels enllaços) posava per davant el nombre d’ells, sense importar de quin lloc web provenia, a l’Google adonar-se’n, va modificar el seu algoritme, els enllaços entrants són importants, però han de provenir de llocs amb autoritat, a més, hi ha d’haver relacions entre les temàtiques. Fer ús en excés d’enllaços entrants, i que els mateixos vinguin de llocs webs no relacionats al nostre contingut, pot ser considerat una tècnica SEO poc ètica i hi ha el risc que Google penalitzi la pàgina.

Tres tècniques de backlinks

Hi ha diferents tècniques de backlinks, però d’esmentar tres que són efectives:

1. Enllaços Trencats: per al posicionament no és bo tenir enllaços trencats. Per la qual cosa, si busques llocs webs amb autoritat que comparteixin temàtiques relacionades a les teves, i els analitzes per detectar aquests enllaços, pots escriure posteriorment, notificant l’existència del mateix, i suggerint que enllaci el teu contingut, ja que és de qualitat i són similars als temes del web.

2. Guest Posting, Article Convidat: Aquesta tècnica es tracta, bàsicament, d’intercanviar contingut per enllaços. Contactes el lloc web rellevant i, a canvi d’un article de qualitat, aquest lloc t’ofereix un o dos links dirigits als teus publicacions.

3. Oferir ajuda: Aquesta tècnica és molt senzilla, es tracta d’estudiar el lloc web del qual volem obtenir enllaç, detectar falles o mancances, per després oferir la nostra ajuda i, de manera amable, demanar un enllaç.

Judith Sauch agencia marketing online barcelona

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *