Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

4 de desembre de 2018
0 comentaris

Google maps o business

Google My Business s’ha convertit en una eina imprescindible per als comerços locals que vulguin aconseguir major visibilitat de cara als potencials clients.

Cada vegada són més les persones que fan cerques de botigues i serveis propers a la seva ubicació, comportament que s’ha vist accentuat amb la proliferació de l’accés a Internet a través de terminals mòbils, i Google My Business neix amb la idea de donar resposta a aquesta necessitat d’informació, unificant les diferents plataformes que oferia Google per associar els negocis locals al seu entorn: cercador de Google, Google Maps i Google Plus.

D’aquesta manera, en donar d’alta la nostra empresa a Google My Business, automàticament ho farem en les altres eines, augmentant la nostra visibilitat en línia i facilitant el maneig de les dades (en fer modificacions a Google My Business, aquestes s’actualitzaran automàticament en les altres eines).

Google My Business permet oferir informació d’interès per als nostres clients com: la ubicació de les nostres oficines o botigues, el número de telèfon, horari, els serveis que oferim, etc. També podrem afegir fotos i vídeos de qualitat dels productes que venem per millorar l’aspecte visual de cara als clients, i fins i tot introduir un recorregut virtual per mostrar les instal·lacions del nostre negoci, factor important per augmentar la confiança dels potencials clients.

¿Com Funciona?

El primer de tot, hem d’assegurar-disposar d’un compte de Gmail per poder donar-nos d’alta i si no és el cas, crear-nos una de nova. Google My Business ofereix diverses possibilitats d’alta segons les característiques de la nostra empresa:

Empresa amb establiment físic: Si atens als teus clients en la teva pròpia ubicació, en escollir aquesta opció, aquests podran localitzar-te directament a l’adreça de la teva empresa a través de Google Maps.

Per exemple: botigues, restaurants, hotels, etc.

Empresa en àrea de serveis: Si no tens un local físic però ofereixes serveis en una àrea determinada, hauràs d’especificar l’àrea on ofereixes aquests serveis perquè els clients puguin consultar a través de Google Maps.

Pàgines de marca: Google My Business ofereix també la possibilitat de donar d’alta una marca. Aquesta opció inclou organitzacions, artistes, individus, grups, etc. Les pàgines de marca permeten arribar als clients o als fans però no inclou una adreça física a Google Maps. A part d’una pàgina, es poden crear comunitats en què els usuaris poden participar iniciant converses sobre temes d’interès, però aquest serà un article a part.

TRUCS SEO per al teu google maps:

Utilitzar paraules clau rellevants en el títol del nostre Negoci. Haurem de fer ús de les paraules clau més buscades en relació al nostre producte o servei, o per les que desitgem ser trobats.

Categoritzar el nostre negoci adequadament. Podem triar fins a 5 categories diferents per al nostre negoci. Una d’elles ha de ser alguna de les que proposa Google, però les 4 restants poden ser denominades per nosaltres mateixos i hem de ser el més precisos possible perquè quan un usuari busqui uns serveis relacionats amb el que oferim, ens trobi.

Utilitzar el mapa creat per Google My Business per a la nostra pàgina web. D’aquesta manera, Google relacionarà automàticament aquesta direcció amb el nostre negoci i pàgina web.

Incentivar el que els clients deixin comentaris positius de la nostra empresa a la fitxa de Google My Business. Això millorarà el% CTR dels resultats de Google i incrementarà les conversions de trucades d’aquells que ens trobin per aquesta via.

Experta en seo barcelona Judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!