Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

4 de desembre de 2018
0 comentaris

Formes d`aconseguir resenyas

Les ressenyes o reviews de Google poden ser molt beneficioses per a les empreses, però també per als usuaris, ja que ajuden a augmentar el posicionament SEO d’un lloc web. A més, influeixen en la millora dels negocis, per així aconseguir l’èxit.

 

Ressenyes o reviews de Google My Business
Abans de començar a parlar sobre com realitzar ressenyes o reviews (en anglès) a Google My Business, començarem pel bàsic, explicar què és una ressenya i per a què serveix.

Les ressenyes o reviews són petites mencions, negatives o positives, i descripcions que deixen els usuaris a Google sobre una empresa, restaurant, botiga, etc.

L’objectiu principal d’aquestes ressenyes o reviews, que serveixen tant per als usuaris com per a les empreses, és millorar el posicionament SEO. És a dir, Google, a l’hora de posicionar una empresa o organització entre els seus primers resultats, sobretot a Google Maps, tindrà en compte aquestes ressenyes. Quantes més reviews positives, millor posicionament tindran.

Pel que fa als usuaris, aquestes els poden servir si estan pensat en contractar un servei o adquirir un dels productes que ofereix l’empresa. Gràcies a les opinions d’altres usuaris, podran decidir si volen adquirir o no els productes o serveis que aquesta ofereix.

Una recomanació important, escriure ressenyes falses no val. Google és llest i sempre acaba donant-se compte. Fer-ho ens pot perjudicar al nostre posicionament web.

Eficàcia de les reviews a Google My Business

La finalitat de les ressenyes o reviews és valorar o criticar un servei, producte o negoci, perquè d’aquesta manera, una empresa pugui obtenir un bon posicionament SEO i estar en les primeres entrades de Google. Aquest, intenta fixar-se només en les reviews positives i intenta neutralitzar les negatives. Tot i així, és molt important que no esborrem cap ressenya negativa, sinó que és recomanable que la responguem de la millor manera possible, d’aquesta manera, els usuaris veuran que l’empresa accepta qualsevol tipus de crítica i que la seva intenció és millorar.

Les millors ressenyes són les de Google Business, ja que contribueixen a aconseguir una millor posició dins de les cerques de Google. Obtenir opinions positives augmenta la presència, credibilitat i confiança d’una empresa o negoci cap als seus clients o potencials clients.

Maneres de fer ressenyes a Google

No hi ha un manual amb la millor manera de realitzar ressenyes o reviews, però sí que trobem un seguit de recomanacions per fer o respondre de forma correcta les reviews dels usuaris a Google.

Tant en el cas dels usuaris a l’hora de deixar una ressenya, com en el de les empreses a l’hora de respondre-les, no hem de precipitar-nos. És important mesurar les paraules i el to que utilitzarem per evitar conflictes o males interpretacions. Per exemple, una mala resposta per part de l’empresa, pot danyar la seva imatge i veure submergida en una crisi de reputació.

La rapidesa de resposta per part de les empreses pot suposar un plus, ja que voldrà dir que es preocupa del seu negoci i que l’opinió dels usuaris és molt important. Això no obstant, tal com s’ha comentat en el punt anterior, sense precipitar-se. A més, no es pot oblidar de respondre a les dolenta ressenyes. Això és important per demostrar que es vol millorar o per disculpar-davant d’un usuari en cas que estigui descontent.

Recorda a fer respostes breus i concises. En cas que hi hagi moltes ressenyes és millor centrar-se en les que suposin un benefici real per a l’empresa. A continuació deixem un llistat amb 10 recomanacions per aconseguir ressenyes o reviews inspirades en aquest post de Dosmedia.

1 # Convida als clients satisfets, proveïdors o empleats a pensar sobre una empresa.
L’èxit d’un negoci normalment depèn dels seus clients, per això, la millor estratègia de màrqueting és la recomanació d’aquests sobre els productes i serveis de l’empresa.

L’opinió dels empleats també és fonamental, ja que els clients sempre tenen molt en compte les condicions laborals dels treballadors d’una empresa abans de contractar els seus serveis o comprar el seu productes.

2 # Animar els usuaris a realitzar una ressenya o review a través de les xarxes socials
Les xarxes socials, gràcies al seu immediatesa i comunicació directa, són una gran eina de difusió tant per a clients com a empreses. Per tant, aquestes poden ajudar en la comunicació directa entre empresa i client.

3 # Animar a escriure ressenyes al peu o footer dels correus electrònics
En els peu de pàgina dels correus electrònics es pot afegir un espai on es animin els clients a escriure una ressenya. Es poden utilitzar frase com: “Què t’ha semblat aquest nou producte? i linkar l’enllaç directe a la secció de ressenyes.

4 # Oferir a canvi d’una ressenya codis descompte
Oferir descomptes als clients pot ser molt beneficiós per a l’empresa, ja que s’assegura una ressenya, però a part també, que el client torni a consumir els productes o serveis que ofereix l’empresa.

5 # Posar un article al bloc de l’empresa a canvi d’una ressenya
Es oferir als clients, a canvi d’una ressenya, un article o menció al web de l’empresa. D’aquesta manera, l’empresa aconsegueix una ressenya i el client obté publicitat, millorant així, el posicionament web.

6 # Premia als usuaris que publiquin ressenyes
Com? De vegades, els clients poden mostrar reticents als nous productes o serveis que surten al mercat. Oferir-li una mostra i que realitzi una ressenya sobre ell, pot ser un gran benefici per a tots dos. Una altra tècnica de màrqueting molt comú, és la de fer un concurs per premiar els usuaris que han posat una ressenya.

D’aquesta manera, agraeixes als clients la confiança que han aportat en el negoci o el projecte en línia a través de les seves opinions i reviews.

7 # Cartell impactant a la botiga física convidant a fer una ressenya
Col · locar cartells animant als usuaris que facin ressenyes o reviews pot ajudar a aconseguir molts més comentaris, i així, millorar el teu posicionament web.

En el cas de la indústria turística, hi ha hotels amb ordinadors a les que la seva pàgina principal és algun cercador hoteler on poden deixar els seus comentaris i opinions mentre s’allotgen a l’hotel.

8 # Destacar les ressenyes o reviews al web
Reserva una secció a la teva web per destacar les opinions, testimonis o ressenyes positives dels teus clients. D’aquesta manera, es pot transmetre confiança i seguretat a potencials clients perquè consumeixin els productes i serveis.

9 # Tingues en compte l’email màrqueting
En cas que es pugui, seria convenient automatitzar la botiga en línia perquè al cap d’una setmana que un usuari hagi realitzat una compra, se li mani un mail demanant la seva opinió i experiència. En el cas que es tracti d’una botiga física, es pot fer de manera manual.

10 # Tenir un perfil a Google el meu negoci
És important que la teva empresa aparegui a Google el meu negoci, ja que és la manera més fàcil que tenen els usuaris actualment per posar ressenyes. A més, genera confiança poder veure la ubicació, l’horari, el lloc web, el contacte, etc.

Formació i experts en SEO com a consultor seo Judith sauch: agencia seo barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!