¿Que es una Auditoria en SEO?

 

En SEO, és freqüent trobar casos en què les empreses optimitzen les seves webs per a cercadors, sense haver fet prèviament una auditoria SEO.

En aquest article indiquem breument els factors que complementen una auditoria SEO de la teva web o una ecommerce, i assegurar-te així que les decisions d’optimització que prens estan ben fonamentades.

Planteja’t una auditoria SEO com una pla de 4 passos:

– Keyword research
-Anàlisi de competència
-Anàlisi estratègic
– Pla d’acció

 

1. Keyword research

Google és un cercador semàntic, per tant, hem d’entendre la nostra web com un conjunt de paraules.

Aquestes paraules faran al nostre domini més o menys rellevant per a les recerques en què apareixen, en funció de la jerarquia que els atorguem i de la freqüència amb què apareguin al nostre web.

Per tant, el primer pas que hem de prendre és contestar una pregunta molt important: “Per quines paraules clau m’agradaria estar ben posicionat?”

Per respondre ,hem de triar paraules clau que tinguin alt potencial de recerca, que tinguin un grau de competitivitat no molt alt, i que siguin adequades i representin els meus serveis o productes.

Per a això podrem utilitzar multitud d’eines que ens ajudaran a conèixer quines paraules clau són més buscades que d’altres, i el seu grau de competitivitat.

Algunes d’elles són Google Trends, Google Ads Keyword Planner, i la sempre útil Ubersuggest.

Com a resultat d’aquesta primera fase, hem d’haver decidit una keyword principal, diverses secundàries i algunes combinacions long-tail (depenent de la mida del web)

2. Anàlisi de competència

Un pas importantíssim de qualsevol Auditoria SEO i que no sempre es realitza: Analitzar la meva competència per les keywords seleccionades en el pas 1.

Hem de contestar la pregunta A qui he de superar per aconseguir estar en les primeres posicions per les recerques de la meva keyword research ?.

El millor del SEO és que ‘tot està a la vista! Simplement busca a Google (en mode d’incògnit) les paraules clau resultants del pas 1, i veuràs que sempre hi haurà 4 o 5 webs que es repetiran en els resultats.

Aquests seran els teus competidors SEO (alerta! No tenen perquè ser competència en el món empresarial, només a Google).

Amb aquesta informació hauràs d’analitzar els diferents paràmetres SEO d’aquesta web (URL indexades, optimització de títols i metes, rendiment, jerarquia, freqüència d’actualització, links entrants, MOZRank, etc.).

Un cop recopilades les dades, plásmalos en una taula en la qual figurin les teves 4 o 5 competidors SEO … i tu mateix. Així tindràs, d’una ullada, el teu estat real davant d’aquells als quals vols batre. I podràs passar al següent pas.

3. Anàlisi estratègica

En aquest punt és on hem d’analitzar amb profunditat la taula de competidors. En quins aspectes estic pitjor que la meva competència? En quines millor? Tinc un problema d’URL indexades? El meu rendiment és massa pobre?

L’important d’aquest punt és determinar on és el problema. On hem d’actuar amb urgència per resoldre els nostres problemes i començar a escalar posicions.

Si el meu competència publica 1 entrada setmanal i jo public cada mes … com sortiré per sobre d’ells per als meus keywords?

El resultat final d’aquest punt 3 ha de ser un pla estratègic.

4. Pla d’acció

En aquest punt ja sabem per què paraules clau ens volem posicionar, quins són els competidors SEO que hem de batre, i en quin punt competitiu estem.

Ara sí, només queda posar-se en marxa. Però seran accions que tindran sentit, perquè responen a un pla, a una estratègia amb una finalitat clara: superar a aquells que surten per sobre de nosaltres per les nostres keyword objectiu.

En el nostre pla haurem d’indicar tasques concretes, separades per accions On-page i Off-page, i assignar prioritats en funció de la importància de l’aspecte a tractar.

Judith sauch experta i consultor seo

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *