Diferencia entre Adwords Google i Bing

Actualment Google Adwords és la principal eina per a la creació i gestió de campanyes de publicitat però, ¿has provat alguna vegada Bing Ads? Té alguns avantatges i característiques que poden ser-te de gran utilitat.

Google domina el major volum de cerques de la xarxa, en concret és amo del 95% del total d’elles a nivell global. No obstant això, queda una petita part per Bing: el 4% de les recerques (l’1% restant es reparteix entre altres cercadors com Baidu o Yahoo).

A Espanya, segons dades del portal bingads.microsoft.com, Bing ocupa el gairebé el 10% de la quota de mercat, la qual cosa suposa 192 milions de cerques mensuals. En altres països europeus com el Regne Unit, França i Itàlia la quota de mercat és encara superior i segueix creixent any rere any. Estats Units per la seva banda, es converteix en el mercat més atractiu per anunciants de Bing, registrant una quota del 33,7% i 5,4 milions de recerques anuals.

Bing no s’atura i continua el seu creixement en part gràcies a la integració en Windows 10 i en Windows Phone. A més, a aquest creixement s’uneixen els usuaris dels assistents de veu Cortana (Microsoft) i Siri (Apple) i associacions com Amazon (Kindle Fire) o Yahoo, encara que sense arribar a plantar-li cara a Google (fins al moment).

Bing Ads: oportunitats i avantatges

Seguint el teu objectiu de maximitzar vendes, pots enfocar-te en oportunitats més petites. Què pots fer amb el públic que fa les seves recerques en aquesta plataforma?

Bing disposa de dues xarxes en què publicar anuncis: Bing Search Network i Bing Content Network (aquesta última només disponible als EUA). A nivell global, si desestimem Bing, estaríem deixant de costat a 63 milions de persones úniques que no utilitzen Google per fer cerques: O

Quins són alguns dels avantatges de Bing Ads respecte a Google Adwords?

En primer lloc i un dels aspectes més interessants, és que la competència és molt menor, la qual cosa et deixa uns CPCS molt econòmics (fins a un 30% menor enfront d’altres plataformes) i uns resultats globals de negoci més competitius, ja que el volum d’anunciants d’aquesta plataforma és menor.

Tens un pressupost limitat per invertir en publicitat? Has de saber que publicar les teves campanyes a la xarxa de Bing és una opció molt recomanable. A més, amb la recent eliminació d’anuncis de la part dreta que va fer Google és més car posicionar sobre la competència, però Bing manté els anuncis de la dreta, de manera que pots aconseguir millors posicions amb un CPC molt més econòmic. A més, els CTR registrats en Bing són un 34% més gran que a Google.

Si anteriorment has treballat amb Google Adwords, et serà molt fàcil començar a treballar amb la plataforma de Bing Ads, no només perquè s’assembla a la seva estructura, sinó també perquè pots importar les teves campanyes de Google Adwords a Bing de manera molt senzilla. Fins i tot les darreres novetats de Google Adwords s’actualitzen a la plataforma de Bing! (Encara que generalment amb unes setmanes de diferència). Això sí, a l’hora d’importar les campanyes de Google Adwords a Bing és important revisar determinats aspectes:

Licitacions i pressupostos: Bing estableix uns mínims de pressupostos de licitació màxima, de manera que en fer la importació es pugen per defecte els que estiguin per sota dels mínims de Bing.
Segmentació: hi ha diferències entre ambdues plataformes pel que fa a la segmentació d’ubicació i horari, de manera que la segmentació que utilizams a Google Adwords pot no ser la mateixa en Bing.
Paraules Negatives: si al Google Adwords utilitzes keywords negatives en concordança ampla, després de la importació seran pujades automàticament en Frase, ja que Bing no permet l’ús de negatives a àmplia.
Una altra de les característiques de Bing Ads és la concordança de contingut. Aquesta concordança activa teus anuncis a la xarxa de contingut quan la recerca conté alguna paraula clau del teu inventari, títol o text de l’anunci i coincideix amb l’entrada d’aplicacions de la xarxa de Windows. De moment, la utilització d’aquesta concordança només hi ha suport per EUA i per a aplicacions mòbils de Windows, Windows Phone i Windows Media. El volum de cerca serà molt baix, però aquesta concordança et permet registrar uns CTR molt alts i arribar a un públic més qualificat.
Extensions i funcionalitats de Bing

A nivell d’extensions, Bing compta amb algunes funcionalitats destacables, per exemple:

Extensions d’imatge: aconsegueixen atreure un trànsit més rellevant a través d’imatges dels teus productes o serveis i ser més competitius aportant gran visibilitat. A Google ha estat en versió beta i només disponibles per a campanyes en anglès (la beta ha finalitzat aquest any sense possibilitat de tornar a habilitar l’extensió). En canvi en Bing ha la possibilitat de configurar l’extensió en tots els mercats, excepte China.

Extensiones Bing

Extensió de trucada: dóna la possibilitat d’afegir una icona de Skype al costat dels números de telèfon, de manera que l’usuari pugui trucar des de qualsevol dispositiu.
Action extensió: consisteix en la integració d’un botó configurable amb diferents CTA (Crida, Compra, Instal·lació, Lloguer de cotxes, reserva o Veure més informació).

Vídeo extensió: et permet comunicar productes o serveis d’una manera molt nova i que probablement generi major engagement en l’usuari (és molt similar a les extensions d’imatges).
Extensió d’oferta / Extensió de preu: són dues de les novetats que han llançat aquest any (i que ja coneixem gràcies a Google), que mostren fins a tres productes o serveis.

 

Més diferències entre Bing i Google Adwords

A diferència de Google Adwords, en Bing pots configurar diverses zones horàries en diferents campanyes i grups d’anuncis. Això pot ser molt interessant en el cas que tinguis campanyes internacionals, ja que facilita la gestió de programació d’anuncis sense necessitat de crear noves campanyes diferenciades per configuració horària. (A Google la configuració s’implementa a nivell de campanya, de manera que els grups d’anuncis estan subjectes a la configuració de campanya).

Una altra característica a destacar és la capacitat de veure els resultats per partners de cerca. Quan publiques anuncis en Bing Ads apareixen tant en Bing com a Yahoo i AOL. Bing t’ofereix una major transparència pel que fa als partners en què estàs apareixent, a més de permetre’t la possibilitat d’excloure a aquells que no et estiguin funcionant com esperes o en els que simplement no vulguis mostrar els teus anuncis. A més, des de la pestanya informes, pots veure fàcilment a través de quin partners estàs recollint el trànsit;)

En definitiva, Bing Ads t’ofereix un avantatge competitiu i no està de més provar el seu rendiment com a complement a les teves campanyes a Google Adwords si el que busques és obtenir resultats amb un baix cost i un nivell de competència molt menor. T’animes a llançar les teves campanyes també en Bing?

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *