Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

5 de novembre de 2018
0 comentaris

Què és el link bomb?

Quan es té un lloc web, el posicionament SEO és un factor important per a l’èxit del mateix. Són molts els aspectes que poden afectar, de manera positiva o negativa, al posicionament web, entre els aspectes més resaltantes trobem el perfil de enlances entrants al lloc, en conjunt amb el anchor text que s’utilitza. És fonamental per a la nostra web que Google consideri nostres enllaços de bona qualitat, perquè en cas contrari, es pot prendre com link bomb.

 

Link bomb es refereix a la captació d’una manera massiva d’enllaços que assenyalen al nostre lloc web des de pàgines que no es troben relacionades a la temàtica manejada en les nostres publicacions, amb un anchor texts que no tenen cap coincidència amb allò que ens interessa posicionar.

L’ús d’link bomb pot tenir conseqüències catastròfiques en el nostre posicionament SEO, aquesta tècnica pot fer desaparèixer el treball ardu de mesos en on s’intenta rankear. Google penalitza els llocs o pàgines webs que posseeixen enllaços entrants que, consideren, de mala qualitat. Aquests vindrien sent enllaços que es troben en webs de temes completament diferents als nostres, els enllaços entrants han de seguir una lògica, perquè compleixin la funció d’atreure un tràfic qualificat al nostre lloc.

Per a un usuari cibernètic que es trobi en un web de mascotes, li pot resultar interessant i útil trobar un enllaç que el dirigeixi a un altre lloc web que la seva temàtica sigui d’accessoris per a mascotes, com peixeres i gàbies. Però no tindria sentit ni cap valor trobar-se amb un enllaç que ho porti a una web de llocs turístics.

¿Què afecta al link bomb?

Tenir un incorrecte perfil d’enllaços entrants afecta, específicament, dos aspectes:

1. Augmenta la taxa de rebot: l’usuari, al moment d’arribar al nostre lloc web i trobar-se amb informació que no té relació amb la temàtica que ell està buscant, abandona el lloc sense haver realitzat interacció. Això és altament perjudicial, l’algoritme de Google prioritza l’experiència de l’usuari, i no pren com a bona referència l’abandonament ràpid d’una persona cap a una web.

2. Google penalitza el lloc web: Google puntua, de manera negativa, el posicionament del web, ja que el contingut no té correspondència amb la keyword posicionada. Amb un mal perfil d’enllaços entrants es pot incórrer en think content, la qual cosa és molt penalitzat.

Per la qual cosa, és important analitzar els enllaços que apunten al nostre web tal com indica un consultor seo com judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!