Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de novembre de 2018
0 comentaris

Mobile first index

Google ha canviat el seu sistema d’indexació, el que pot ser que estigui ja afectant al teu web, vols saber-ho tot sobre aquest nou canvi de Google? T’ho expliquem!

Mobile first index ja es una Realitat

No es tracta d’un canvi d’algorisme, sinó d’una modificació del sistema amb què opera Google. Com tots sabem, Google compta amb un exèrcit de bots que es dediquen a indexar les webs, doncs bé, aquest exèrcit ha rebut una nova ordre del seu capità general: primer hauran de revisar les webs per a dispositius mòbils, ja que aquestes tindran preferència. I no només això, seran el model de referència.

Quina és la raó d’aquest canvi? Els hàbits de consum dels usuaris ja no són els mateixos, ara la majoria de les recerques es realitzen a través de dispositius mòbils, de manera que era qüestió de temps que Google concedís més importància a les pàgines webs per a mòbils.

Realment, el que va a fer el bot de Google és fer-se passar per un usuari d’un dispositiu mòbil, avaluant des d’aquest punt de vista al web. Abans el que passava era al revés, s’examinava primer la versió d’escriptori i com a complement la de mòbil, però ara l’ordre s’inverteix. A què ara ja comences a entendre que aquesta actualització es digui Mobile First Index?

¿Como ens afecta a la nostre web?

No tinc una versió mòbil – No hi haurà canvis significatius, ja que no hi ha cap altra versió que indexar. A més, el fet de no comptar amb una versió per a mòbils, ja ha d’estar penalizándote, sense necessitat de cap altre canvi.

Tinc dues versions, per mòbil i per a escriptori, amb continguts iguals – Tampoc et afectarà perquè el contingut serà el mateix.

Tinc dues versions amb diferent contingut – Aquí sí que pot afectar-te, sobretot si el contingut de la versió per a mòbils és de baixa qualitat. Intenta que a partir d’ara el contingut més optimitzat i atractiu, tenint en compte les particularitats dels lectors, estigui en la versió mòbil.

El primer és tenir una versió de la teva pàgina web per a mòbils. Això fa temps que és un factor important en el SEO, només que ara encara ho és més, de manera que ja és imprescindible que tinguis dues versions de la teva pàgina web, com ens recomana la agencia seo barcelona de judith sauch.

A partir d’aquest punt de partida, tot dependrà dels teus objectius, però segons les tendències, el millor seria que tinguessis dues versions amb continguts diferents. Els usuaris dels dispositius mòbils busquen contingut més breu i concís, que solucioni els seus dubtes en el moment just, i has d’adaptar-se a ells. En canvi, els d’escriptori volen una major profunditat en els continguts. Sí, és més esforç, però els resultats poden ser molt bons.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!