Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de novembre de 2018
0 comentaris

Com fer SEO per a les imatges de Google?

Com fer SEO per a les imatges de Google?

El SEO per a les fotos, figures i altres il·lustracions no està carregat de moltes tècniques com l’optimització de pàgines i textos.

Tot i així, hi ha algunes modificacions importants per fer que el teu lloc o bloc sigui millor posicionat en les recerques per imatges.

Vols saber el que necessites?

1. Ajusta els noms dels arxius a les imatges

Com acostumes a nomenar les imatges que puges al teu lloc? Si no acostumes a descriure en els noms dels teus arxius, vas pel camí equivocat.

Juntament amb l’Alt Text (assumpte del proper punt), el nom de l’arxiu és una manera que Google té per llegir la imatge. Al final, el motor de cerca no aconsegueix visualitzar una figura de la manera en com la veiem.

Recorda que cada paraula ha d’anar separada per guions (o Google tampoc llegirà els espais) i no han de contenir accents.

El nom del fitxer pot aparèixer, en diverses ocasions, a la URL de la imatge, és a dir, tornar les coses molt més fàcil per a Google.

2. Descriu les imatges en l’atribut Alt Text

L’Alt text és el factor més important de SEO per imatges, fotos i figures. Es tracta d’un atribut de descripció que ha de ser inserit en el codi HTML d’una imatge.

Però pots estar tranquil, ja que no necessites tenir un gran enteniment de programació per fer això.

Algunes plataformes com WordPress, faciliten la inserció d’aquesta etiqueta.

Per exemple, quan puges una imatge del teu ordinador al sistema, ofereix la possibilitat d’omplir un camp anomenat “Text Alternatiu”. És aquí en què descrius la teva imatge.

Aquesta descripció ha de ser breu, objectiva i si és possible, amb la paraula clau de la pàgina on la imatge està inserida.

Aquest espai per descriure la imatge es perquè els robots de Google aconsegueixin saber de què es tracta la imatge.

Per exemple, si puges una foto del llibre “L’art de la guerra” en una publicació del teu bloc, el codi de la imatge amb l’etiqueta Alt.

3. Inclou una llegenda

La llegenda no és un factor que influeixi directament en el SEO d’una imatge. La seva actuació és més enfocada al SEO de la pàgina, amb l’objectiu de mantenir l’atenció del lector a la pàgina.

I això és important perquè té molta gent que ingressa a un lloc després de fer clic a la imatge dels resultats de cerca, guarda l’arxiu en l’ordinador i després tanca la pàgina.

Aquesta actitud és pèssima per al lloc, ja que augmenta la taxa de rebot, fent que Google entengui que aquella cerca no va ser satisfactòria per a l’usuari.

Amb les llegendes, el lector pot entendre el context en el qual aquella imatge està inserida i, amb això, interessar-se per la resta del contingut.

Amb els visitants romanent més temps al lloc i una menor taxa de rebot, les teves pàgines posicionaran millor tant en els resultats de text com en el de les imatges.

4. Alínia les imatges amb el contingut de la pàgina

El context de la imatge en relació al contingut de la pàgina també influeix directament en el posicionament.

5. Redueix la grandària dels arxius

Aquesta és una altra tècnica que afecta el SEO de la pàgina. Per això, la reducció de la mida de l’arxiu és rellevant per accelerar la càrrega de les pàgines.

Google Imatges és una ruta interessant a ser explorada per atraure més trànsit al teu lloc o bloc.

Mentre que la majoria de les pàgines s’enfoquen en els resultats de cerca de text o de vídeos, pots créixer si optimitzes les teves imatges de forma correcta.

Per això, garanteix almenys que elles tinguin el nom de l’arxiu i que l’etiqueta Alt text estigui ajustada.

Google només s’entén la descripció i el context de la imatge si aquests trets fossin correctament omplerts. En fi, es tracta dels factors més directes en el posicionament de les teves imatges en els resultats de les cerques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!