Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de novembre de 2018
0 comentaris

Algoritme Hummingbird

El SEO semàntic té el seu origen en el dia en què Google va llançar el seu algoritme Hummingbird. En aquell moment, pocs imaginaven que es tractaria d’una fita d’extraordinària importància: a partir de llavors canviaria per sempre la manera de fer SEO gràcies a un algoritme completament nou. Com?

Es pot dir que Google, fins llavors, només entenia les paraules i els seus sinònims i, després de cada recerca, el motor “llegia” les paraules i les buscava en els seus índexs relacionats amb cada paraula clau, mostrant els resultats segons l’ordre determinat de les seves algoritmes. Realment, Google no entenia el significat de la cerca. En aquest context era normal el paper preponderant de les paraules clau.

SEO semàntic, algoritme Hummingbird i information retrieval

Tot va canviar amb Hummingbird. A partir de llavors, Google (però també altres motors de cerca com Yandex o Bing) va començar a donar respostes d’una manera molt més humana, aplicant la semàntica, analitzant la posició de les paraules i la relació que les pròpies paraules tenen entre elles, creant entitats molt grans formades per la relació entre milers o fins i tot milions de paraules entre si, i també relacionades amb altres entitats.

Però què és una entitat? Una entitat pot ser una persona, un lloc o una cosa. I aquestes entitats es poden associar a dates, accions o a altres entitats.

Gràcies a Hummingbird, Google va començar a respondre a les recerques complexes, que es poden definir com les recerques que utilitzen un patró totalment humà, la màxima representació són les recerques de veu (en lloc de buscar “restaurants económics barcelona” es busca “on puc menjar per pocs diners avui “). El mateix Google va definir el canvi d’una manera molt encertada, afirmant que després de Hummingbird ja no eren un motor de cerca, sinó un que oferia respostes.

L’impacte de Google Hummingbird en un primer moment va ser infravalorat per molts especialistes en SEO, ja que els canvis en els rànquings de les principals money keywords van ser mínims després del llançament d’aquest nou algorisme. No obstant això, molt aviat es va veure que el seu impacte era enorme, encara que molt diferent en comparació amb algoritmes com Penguin o Colla.

Un dels aspectes més visibles de l’impacte del SEO semàntic en els resultats de recerques -estretament relacionat amb la crucial importància de les entitats-, és que Google porta anys potenciant molt el Knowledge Graph i les Rich Cards, provocant que en cada vegada més cerques es pugui trobar directament la resposta en la pàgina de cerca, sense necessitat de fer clic en cap resultat orgànic.

Seo semàntic

La importància del marcatge de dades: D`aquesta manera l` utilització de les entitats de schema.org, està també estretament relacionat amb el SEO semàntic.

Es pot dir que la recuperació i extracció de la informació , són dues fases que han passat a ser les veritables bases del SEO, especialment la fase d’extracció de la informació és cada vegada més important des l’arribada de Hummingbird. A cada fase els cercadors fan servir, combinen i milloren centenars d’algoritmes per a ser capaços de respondre les nostres preguntes.Dedicar-se al SEO a 2018 significa, també, entendre com els motors de cerca utilitzen els components semàntics per extreure, classificar i recuperar la informació.

El procés de recerca és capaç d’oferir resultats predictius, conversacionals i personalitzats gràcies a l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en la lingüística, cobrint les necessitats d’informació dels usuaris mitjançant la interpretació semàntica.

Principis bàsics del SEO semàntic: entre llingüística i estadística

Abans de seguir -i per entendre per què la semàntica té tanta importància en el funcionament actual dels algoritmes dels motors de cerca- és bo refrescar què és i què fa. Es pot definir semàntica com la branca de la lingüística que s’ocupa de l’estudi del significat en dos àmbits: l’estudi del significat de les paraules (semàntica del lèxic) i l’estudi de com les paraules s’uneixen per donar significat a la frase. La semàntica, en les seves múltiples formes, investiga la connexió entre expressions simbòliques i el que pretenen referir.

Per aquest motiu, si volem aconseguir un bon posicionament en els motors de cerca mitjançant el contingut dels nostres escrits, cal recordar sempre que hem d’escriure per a éssers humans, no per a cercadors, tal com aconsella una agencia seo 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!