Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

30 d'octubre de 2018
0 comentaris

Inbound Marketing

Una forma real de mesurar l’impacte i interès que estan generant els nostres posts és mitjançant el seguiment dels enllaços entrants o backlinks.

Aquests enllaços són els que dirigeixen trànsit cap al nostre contingut i tenen un paper clau en el posicionament web i l’autoritat, dos aspectes rellevants del Inbound màrqueting.

Segons una enquesta realitzada per Google Search Quality Strategist els enllaços i el contingut de qualitat són les variables de major pes per al posicionament web durant una recerca.

Si vols conèixer quant interès i impacte està generant el teu màrqueting de contingut aquí tens 4 passos per analitzar, dissenyar, establir i donar-li seguiment als teus enllaços de forma fàcil i ràpida amb l’eina Link Explorer.

Passos per donar-li seguiment als teus enllaços

Explora els teus enllaços

Per explorar què tan efectiva és la teva campanya de màrqueting de continguts el primer que has de conèixer és qui està enllaçant els teus posts. Aneu a la barra exploratòria de Link Explorer, enganxa l’URL específica del contingut que t’interessa analitzar i selecciona l’opció exact page “pàgina exacta” al menú desplegable que es troba a l’esquerra de la barra, d’aquesta manera podràs conèixer quants enllaços entrants ha aconseguit el teu post. En Inbound màrqueting l’ideal és tenir backlinks d’alta qualitat; per seleccionar aquells enllaços que t’interessen i compleixen amb aquesta característica anem al següent pas.

Dissenya la teva llista de prospectes Presa “paper i llapis” o obre un programa com excel (o un altre qualsevol que sigui una extensió de les teves mans i idees) i fes la llista dels teus somnis.

Col·loca a la llista els llocs web del teu interès o aquells que esperes enllacin i esmentin el teu contingut. No incloguis els enllaços de poca qualitat o els que per una o altra raó no són rellevants, com els backlinks que provenen de llocs nous.

Si alguns d’aquests prospectes no apareixen en l’exploració inicial d’enllaços entrants que vas fer en el pas 1, no et preocupis, cal somiar en gran i ja podràs crear estratègies específiques per assolir els teus objectius.

Construeix la teva llista Cerca els backlinks provinents de cada un dels prospectes que vas incloure a la teva llista, per a cada tipus de contingut que t’interessa rastrejar … ufff, podria prendre una mica de temps. La bona notícia és que hi ha una manera fàcil i ràpida de fer-ho: Un cop tinguis la teva llista somiada torna al Link Explorer i selecciona Link Tracking Lists “Llista de Segmentació d’enllaços” al panell de navegació esquerre. Fes clic a “[+] Crear llista nova”. Apareixerà un formulari de tres passos on hauràs de:

A. Donar-li un nom descriptiu a la llista (pot ser el títol del teu post o contingut).

B. Entrada la url del contingut original que t’interessa seguir i posicionar mitjançant el rastreig dels enllaços.

C. Copiar i enganxar la llista de prospectes que vas realitzar amb anterioritat. Fes clic a guardar i podràs veure quines prospectes, marcats mitjançant un cercle verd, vinculen específicament amb el teu contingut, i quins amb altres pàgines o continguts de la teva pàgina web; aquests últims apareixeran marcats amb un cercle blau. Fent clic a qualsevol fletxa de la columna “Notes” podràs generar un comentari per a aquest enllaç.

Dóna-li salvar i llest! Ja tens la teva primera llista de seguiment.

Dóna-li seguiment als teus enllaços

Una notícia encara millor és que fes creat una llista dinàmica que continuarà treballant per a tu. Per donar-li seguiment a altres continguts específics simplement repeteix l’operació. Podràs crear quants registres vulguis.

Torna a les teves llistes de seguiment en qualsevol moment ingressant al menú “Explorador d’enllaços”, aquí veuràs un directori amb totes les teves llistes; fes clic al nom de la llista que t’interessa i podràs visualitzar la informació i les dades més recents.

Altres eines per al seguiment d’enllaços

Hi ha altres eines o plataformes per a l’anàlisi i el seguiment d’enllaços com SemRush, Webmaster Tools i Majestic SEO. Pots provar aquestes o altres plataformes per determinar quins s’adapten millor als teus objectius, amb quins et sents més còmode o et faciliten les mètriques de Inbound màrqueting que més t’interessen.

Tots somiem amb crear continguts útils i meravellosos que captin al nostre públic meta i ens posicionin com una marca d’autoritat en la nostra indústria o nínxol de mercat.

Si vols més informació sobre la construcció d’enllaços o linkbuilding en el màrqueting de continguts aquí tens 10 tips que t’ajudaran en el procés, com aconsella un expert en seo barcelona com judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!