Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 d'octubre de 2018
0 comentaris

SEO Longtail

El posicionament en cercadors és tota una professió en si mateixa i gairebé una ciència. Amaga molts termes tècnics el coneixement és útil per a qualsevol persona que gestioni una pàgina web i que, per tant, estigui preocupada per la seva posició en cercadors com Google. El terme en el qual ens centrarem avui és Long tail (cua llarga en anglès), un concepte que ens ajudarà a aconseguir visites, però que, sobretot, ens facilitarà un millor rendiment dels llocs web, gràcies a un major índex de conversions dels clients.

 

Què és Long tail?

En un lloc web som capaços de posicionar determinats termes en cercadors, un conjunt reduït d’ells. És obvi, ja que el contingut del nostre lloc és el que conté aquelles paraules clau o keywords mitjançant les quals apareixem en les recerques. En aquest mateix blog trobaràs molts articles sobre les keywords i com treure’n el màxim partit des de diferents punts de vista: keyword negatives, selecció per a recerques per veu, etc ..

Generalment, tendim a plantejar el Posicionament Web amb termes molt genèrics, però la realitat és que, com més acotemos nostres objectius SEO, major rendiment tindrem. Això es pot veure fàcilment amb un exemple. Si tenim una pàgina d’un taller mecànic, sens dubte, ens agradarà aparèixer en les recerques de Taller mecànic. En canvi, també podríem intentar posicionar la nostra web per unes keywords molt més específiques. Una cosa com Taller mecànic de camions a Sevilla, o si tenim una especialitat més concreta, podria ser alguna cosa com Taller de pintura de camions a Sevilla. La realitat és que nou de cada 10 dels nostres clients hauran arribat a nosaltres amb recerques detallades, compostes per 4 paraules clau o més.

Aquests nínxols tan específics són els que s’anomenen keywords Long tail.

Avantatges de Long tail

Ara vegem per què ens devem preocupar per posicionar termes Long tail. realment, la resposta requereix només una mica de sentit comú. Seguint amb el nostre exemple, taller mecànic és una keyword molt generalista que, sens dubte, ens podria donar força trànsit. No obstant això, com a responsable de la pàgina web d’aquesta empresa, el que ens interessa realment és que ens reporti bastants nous clients i la veritat és que obtenir conversió amb una keyword tan genèrica resultarà complicat. El motiu? Les recerques de taller mecànic poden venir de qualsevol part del món i realment els nostres clients potencials són els que viuen en una ciutat en particular o que necessiten un servei específic dins d’aquesta localitat.

Només cal posar-se en la pell de l’usuari que cerca informació. Si algú busca un taller mecànic per al seu cotxe elèctric a Alcobendas, el més segur és que no busqui per la keyword generalista, sinó per una mena de taller de cotxes elèctrics a Alcobendas. ¡Aquest és el client que ens interessa! Per tant, aquestes són les paraules clau que hauríem d’esforçar per posicionar: les de la nostra especialitat i àmbit d’actuació.

Com posicionar amb keywords Long tail

El SEO amb termes específics o Long tail s’aconsegueix per mitjà de la inclusió de tals cadenes de text en el contingut de la pàgina. En aquest sentit, no hi ha molta variació teòrica respecte al SEO genèric. Aquesta llista de paraules clau hauria d’aparèixer, una o més vegades, en el text de la pàgina, escrita tal com pensem que els usuaris ens puguin buscar a Google. Hem d’intentar inserir aquestes cadenes en frases, de divers tipus, tant en paràgrafs, com encapçalaments (H1, H2 …), textos dels enllaços, etc. A més, podem fer petites variacions de les paraules clau, encara que sempre tractant d’aconseguir un llenguatge natural, tal com ho llegirien o escriurien les persones.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!