Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 d'octubre de 2018
0 comentaris

Posicionament Web en les recerques per veu

 

Els assistents de recerca per veu, com Siri, Cortana o Google Now són cada vegada més utilitzats, sobretot en els dispositius mòbils i entre els col·lectius poc acostumats a teclejar en un smartphone. Encara que soni futurista, la realitat és que les recerques per veu porten amb nosaltres molt de temps, però el sistema ha evolucionat tant i s’ha integrat tan fàcilment en el nostre dia a dia que tot just ens hem adonat del seu creixement: copen ja el 20% de les recerques que es realitzen diàriament a través del mòbil. Així que ara sorgeix un dubte raonable: ¿com podem treballar el SEO per a aquest tipus de recerques?

El funcionament de les recerques per veu sembla molt senzill, ja que no és més que interpretar el que li diu l’usuari al seu terminal per dirigir-li a la nostra pàgina web, però el procés de formular la pregunta difereix substancialment respecte a com ho fem quan utilitzem el teclat, el que pot afectar els resultats de cerca. Quan fem servir la veu per cercar a Internet, independentment del dispositiu i de l’assistent, ho fem d’una manera més col·loquial. Així que les paraules clau tenen menys importància que les paraules clau long tail, aquelles que fan que la recerca sigui més específica, amb cadenes de paraules que tenen més sentit per a l’usuari i que aquest té a utilitzar amb més freqüència en les recerques per veu que quan ha de teclejar en algun dispositiu.

Per tant, hem d’esbrinar quines preguntes podria fer l’usuari quan realitza una recerca per veu per poder millorar el posicionament SEO de la nostra pàgina, tot i que analitzar això resultarà complicat. D’aquesta manera, a l’hora de posicionar-nos per les recerques per veu, les estratègies SEO no es basaran tant en posicionar algunes paraules clau, sinó que estaran basades en resoldre les qüestions i dubtes dels usuaris, mitjançant l’ús d’un llenguatge col·loquial i natural.

Amb quins recursos comptem?
Com sempre quan parlem de keywords, la millor opció per a identificar quines cerques fan els nostres usuaris és Google Analytics. Mitjançant les recerques que fem amb aquesta eina d’analítica web d’extrema utilitat, podem crear continguts per a la nostra web i identificar quins són els patrons que ens poden servir per construir aquesta possible recerca per veu.

En aquest sentit, el més important serà establir com et buscarien els usuaris mitjançant la veu i com adaptarías aquesta recerca per millorar el SEO del teu negoci. L’objectiu principal és que en el moment en què els usuaris facin una recerca per veu, el cercador “seleccioneu” el text de la teva pàgina web com la millor resposta a aquesta cerca.

Realitzar això és tan senzill com crear una bateria de preguntes i respostes (la típica secció de FAQs que pots tenir a la teva web). Per posar un exemple, amb la pregunta “Com utilitzo H1, H2 i H3 en títols de descripcions de la meva web?” Reforzaríamos nostre posicionament web quan algun usuari realitzi una recerca per veu relacionada amb aquest tema.

Experts en marketing y posicionamiento web barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!