Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 d'octubre de 2018
0 comentaris

Link Juice SEO

Què és Link juice i com influeix en el SEO?

L’anomenat Link juice o suc d’enllaços és una tècnica SEO que ajuda a millorar el posicionament de la nostra pàgina web i que consisteix a cedir privilegis d’unes pàgines a altres a través d’enllaços. Un cop ja definit, aprofundim una mica més en el seu ús pràctic, perquè és una cosa que hem de realitzar amb molt de compte i seguint sempre una estratègia definida, ja que a través de links a pàgines internes i externes influirem, entre altres coses, en la usabilitat , el Page Rank i l’Autoritat d’una pàgina i d’un domini.

Realitzant tècniques de Link juice tal i com aconsella un experto en seo local a seo barcelona com judith  sauch, els usuaris podran accedir de manera més efectiva i directa al contingut que busquen i el nostre web, per la qual cosa millorarem la usabilitat de la pàgina (un dels factors que influeixen directament en el Posicionament Web) i transferim autoritat al domini ia les pàgines amb contingut, uns conceptes en què aprofundim en aquest mateix article.

Depenent de quina fem exactament, podrem parlar de Link juice intern o extern:

Link juice intern.

De totes les pàgines que componen un lloc web, hi ha unes amb més autoritat que altres, de manera que és una bona estratègia passar força d’unes a altres, ja que és una cosa que depèn únicament de nosaltres mateixos. Això sí, haurem de tenir en compte uque quants més enllaços tingui una pàgina, menys autoritat estarem passant a l’altra. És a dir, el que fem és repartir aquesta autoritat en diferents parts.

En cas que no vulguem transferir cap autoritat, com per exemple, a pàgines com l’avís legal, la política de cookies o la pàgina de contacte, és tan fàcil com afegir l’atribut nofollow a aquests enllaços. (<a href=www.pagina.es rel=nofollow”> </a>) i així no passarem res o gairebé res d’autoritat. En aquest punt, consulta les l’article

Com utilitzar l’atribut NO FOLLOW per impulsar el SEO

Link juice extern.

Funciona de manera similar a l’anterior, però hem de tenir en compte que l’autoritat que atorguem a una pàgina externa i es restarà deles nostres. En aquesta cas, transmetem el valor de l’enllaç i no el de l’autoritat de la nostra pàgina origen. Encara restem autoritat a les nostres pàgines, hem de tenir en compte que Google té en consideració aquest tipus d’enllaços, especialment entre pàgines centrades en el mateix tema.

Si la pàgina a la qual enllacem no té la temàtica de la nostra, considera posar l’atribut nofollow, ja que Google pot identificar aquest enllaç com una manera forçada de realitzar Link building. De nou, consulta les alguns articles que hem publicat sobre aquest tema, com Què és Link building? o Com preparar els enllaços entrants en la nostra estratègia de Link building.

La següent pregunta lògica que ens plantejarem ¿i quanta autoritat traspassem des de la nostra URL?

No hi ha una única resposta, ja que intervenen molts factors. Tanmateix, i molt a grans trets, podríem dir que n’hi hauria prou dividir l’autoritat entre el nombre d’enllaços que tenim, i aquest resultat és el que es traspassaria a una altra pàgina.

En el fons, quan fem Link juice, ja sigui intern o extern, influïm sobre alguns factors que formen part del complicat còctel d’indicadors del Posicionament web, com el Page Rank i les autoritats de domini i pàgina, conceptes que expliquem breument a continuació:

PA

El PA/DA és la importància i qualitat que posseeix una pàgina per a Google i tot i que aquest indicador no el la principal motor del posicionament, a mesura que guanyem enllaç entrants, augmenta el PA/DA.

Autoritat del domini

Mesura la confiança i qualitat dels enllaços que apunten a una web. Com més gran sigui la seva autoritat, que es puntua de 0 a 100, millor posicionament tindrà el domini. Més que a Google, aquest indicador està vinculat a MOZ, una eina per a professionals SEO de la qual parlarem en propers articles. L’autoritat del domini s’actualitza diverses vegades al mes i té en compte tant els enllaços interns com aquells que ens apunten des des d’altres pàgines.

Autoritat de la pàgina

A diferència de l’autoritat de domini, l’autoritat de pàgina ens indica, també de 0 a 100, la possibilitat que té un enllaç concret de posicionar-se en les pàgines dels resultats que ens llança Google.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!