Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 d'octubre de 2018
0 comentaris

Velocitat mòbil

Des de juliol de 2018, la velocitat de càrrega serà també un factor determinant per a les recerques mòbils, segons ha anunciat Google, on han denominat a aquesta novetat com ‘Speed ​​Update’.

Un aspecte a destacar és que per estimar la velocitat Google es basarà en les seves pròpies tecnologies de mesurament, aplicant així un mateix estàndard a tots els llocs web sense importar com estiguin dissenyats.

Des de la companyia han posat èmfasi que només una petita part de les cerques es veuran afectades i en què una web lenta podria seguir posicionant bé si compta amb continguts rellevants i de qualitat.

No obstant això, no hi ha dubte que quan es tracta d’assolir el millor lloc possible en les recerques, és important tenir cura de cada aspecte que pugui influir. Més encara quan es tracta d’un element que de per si influeix sobre la satisfacció de qui accedeix a una web. Es tracta d’una millora necessària tant pel que exigeix ​​el totpoderós cercador com pel que esperen els usuaris i clients als quals et dirigeixes

El mòbil es el rei

Tot i que aquest aspecte té més a veure amb el costat tècnic del disseny que amb les estratègies SEO pròpiament dites, aquest és un bon moment per assegurar-te de no quedar-te enrere en la teva presència digital. Particularment, moltes empreses encara no han optimitzat les versions mòbils dels seus webs, que no deixen de guanyar en quota d’utilització per part dels usuaris. Hem parlat en aquest bloc de la imprescindible transició al disseny responsive i les eines disponibles per avaluar el compliment d’una web amb els seus preceptes. Ara Google proposa emprar utilitats pròpies com Lighthouse o PageSpeed ​​Insights que permeten analitzar tant la rapidesa com altres mètriques de rendiment de les webs, oferint-te més consells segons els resultats.

Cap a un model orientat a l’experiència de l’usuari

I és que aquesta actualització introduïda per Google s’enquadra realment en una aposta cada vegada més gran de la companyia per potenciar tot el relacionat amb el rendiment, des d’un enfocament orientat plenament a l’experiència d’usuari. La companyia ho explica amb les sigles RAIL, que fan referència a la resposta a les accions de l’usuari, la fluïdesa de les animacions, l’optimització del temps inhabilitat i la velocitat de càrrega pròpiament dita. Tots aquests factors convergeixen en la sensació d’agilitat que un lloc web proporciona als seus visitants. Cal esperar que els esmentats apartats segueixin guanyant importància en els algoritmes de cerca.

D’aquesta manera, per potenciar i mantenir avui el teu posicionament web, no val quedar-se sol en desenvolupar accions específicament orientades a aquesta finalitat ni en tenir cura del costat dels continguts, sinó que es fa cada vegada més important estar a l’altura dels temps en aquests apartats tècnics que també influeixen considerablement sobre la presència digital del teu negoci. En OptimizaClick abordem tant els plans de SEO com el propi desenvolupament web, el que ens permet ajudar als nostres clients a optimitzar cada apartat necessari.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!