Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 d'octubre de 2018
0 comentaris

¿Saps què és el SEO Semàntic?

 

Els nous algoritmes dels cercadors, Hummingbird, si parlem de Google, es proposen pensar d’una manera més propera a la humana, parlar de la mateixa manera i entendre, d’una manera intel·ligent, Rank Brain, el que l’usuari pregunta.

El SEO s’ha tornat semàntic

Si fins ara pensaves que el posicionament es basava en les paraules i enllaços, estàs confós, ja hem passat a una nova dimensió que valora el sentit de les mateixes; el significat més rellevant per a l’usuari.

I és que, assegurar-nos un posicionament entre els cinc resultats que encapçalen la primera pàgina, no vol dir que la resposta s’ajusti al que l’usuari està buscant realment i la ràtio de conversió disminueix.

La tendència dels nous algoritmes és reduir els resultats a aquells que s’ajustin al que realment busca l’usuari i cobreix les seves necessitats de forma idònia; el resultat d’això ens porta un paisatge on les serps (resultats de recerques) es dilueixen i reconstrueixen, de tal manera que els continguts que incloem han de ser reinterpretats per produir les respostes exactes a les preguntes d’un target perfectament definit.

Quin és el procés per al SEO semàntic?

Les paraules segueixen sent importants en aquest nou paisatge, no en va, són el vehicle principal de la construcció formal o gramatical del llenguatge, però ara el cercador és capaç d’interpretar-les en un sentit semàntic global, que atén més a la funcionalitat del llenguatge; estableix sinònims i esbrina el valor real de les paraules polisèmiques, interpretar frases complexes i atribuir-los un sentit rellevant per a l’usuari que s’aproximi a la unicitat de la resposta.

Els cercadors són capaços d’interpretar el llenguatge i diferenciar la seva construcció, distingint, per exemple, en les llengües naturals, aquelles que requereixen especificar el subjecte, cas de l’anglès, d’aquelles que no ho requereixen, com el castellà.

contextualització

Però, a més, els nous algoritmes situen les frases dins d’un context de contingut compost per múltiples aspectes i on l’experiència de l’usuari és fonamental.

D’aquesta manera, la geolocalització i les dades d’ubicació de l’usuari faran que una recerca proporcioni immediatament resultats afins al seu domicili, les seves aficions, reflectides en perfils i en xarxes socials, ens permetran diferenciar si busca una pilota de bàsquet o un de futbol i les recerques que reflecteix el seu historial ens aproparan a matèries del seu interès que aportaran dades al significat.

De la combinació de tots aquests paràmetres, unida a les noves fórmules d’indexació semàntica relacional dels algoritmes, la resposta a una mateixa pregunta pot ser diferent i única per a cada usuari, de manera que si un usuari busca “centres de culte oberts ara “, el cercador li proporcionarà respostes sobre sinagogues prop de la seva ubicació si és jueu, esglésies si és catòlic o mesquites si és musulmà, però si és ateu li proporcionarà respostes sobre centres culturals oberts en les seves proximitats.

Cap a una redacció literària i no literal

Si fins ara les tècniques en posicionament centraven la seva atenció en les etiquetes basades en paraules clau aïllades o en combinacions que, sovint, havien de ser exhaustives en termes equivalents o sinònims dins de la redacció i donaven lloc a construccions forçades, la interpretació semàntica latent possibilita un llenguatge molt més natural i proper, ja que l’algoritme no pretén avaluar el text en una traducció matemàtica, sinó interpretar-lo.

D’aquesta manera, un web dedicat a equitació no haurà d’incloure els múltiples sinònims o equivalents, com hípica, eqüestre o picador, dins dels seus continguts, que a més poden donar una connotació o imatge diferent a la que es pretén, sinó que utilitzarà aquelles paraules que defineixen la seva activitat d’una manera més precisa, comprenent i distingint si és una escola esportiva o un picador dedicat a rutes o un centre d’hipoteràpia, oferint com a resposta a la recerca específicament relacionada.

D’aquesta manera, els continguts es tornen més flexibles i creatius, sense la rigidesa imposada pel formalisme gramatical inspirat , establint bases de dades relacionades entre si que retroalimenten la seva interpretació semàntica, potenciant la seva adequació a les cerques.

Tendencies Google: Posicionament local a  seo barcelona experta judith sauch

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!