Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 d'octubre de 2018
0 comentaris

Rich snippets SEO

El snippet i les serps són elements imprescindibles quan es parla de SEO. Conèixer com un cercador interpreta i mostra els continguts que es pugen a la Xarxa és vital per realitzar una eficaç estratègia de posicionament en cercadors. Per al posicionament SEO és molt important saber quines són les característiques dels snippets i de les serps per millorar el seu rànquing. Tant els snippets com les serps tenen a veure amb els resultats que dóna el cercador quan un usuari realitza una consulta.

¿Què és un snippet segons un consultor seo? Un snippet és un element de contingut estructurat que el cercador d’Internet ofereix a la pàgina de resultats quan un usuari realitza una consulta. A cada resultat que mostra el cercador se li crida snippet.

Què són les serps? Les serps (sigles en anglès que responen a motor de cerca Results Pages) són el conjunt de resultats que ofereix un cercador quan un usuari realitza una consulta. Tots snippets que un cercador ofereix a cada pàgina de resultats quan un usuari realitza una consulta se l’anomena serps.

La posició del nostre resultat a les serps no la podem controlar de manera directa perquè això depèn de l’algorisme de cada cercador, és el secret més ben guardat. El rànquing en les serps si es pot millorar a partir de diverses tècniques SEO (On Page i Off Page) i del SEM.

¿Quins tipus de serps hi ha?

En els resultats de recerques o serps es combinen diversos tipus de continguts:

Resultats patrocinats o anuncis: Són aquells resultats de cerca que apareixen en primer lloc i en la part inferior de les serps que es posicionen amb mètode de pagament a partir de tècniques SEM. En amb dós casos, Google els destaca com ‘Resultats Patrocinats’. La quantitat de resultats que apareixen en aquest bloc variarà en funció de la menor o major competència de la paraula clau per la que es vol posicionar. Aquest tipus de resultats abans estaven a la barra lateral dreta. Google va canviar la ubicació dels resultats patrocinats, entre altres motius, per adaptar l’aparença dels resultats a pantalles més petites a causa que els usuaris fa servir de manera massiva els dispositius mòbils realitzar consultes al cercador.

Serps orgàniques o resultats naturals:Són aquells resultats de recerca que es posicionen de manera orgànica a partir de tècniques SEO On Page. Google els destaca com ‘Resultats de la web’. Google mostrarà per pàgina 10 resultats orgànics.
 

Com editar el snippet de Google per tenir més clics

L’aparença d’un snippet sí que ho podem controlar íntegrament. Això és una boníssima notícia perquè si s’edita de manera estratègica el contingut d’un snippet s’aconsegueix grans avantatges per al SEO. Augmentar el nombre de clics i per tant les visites al web o bloc. En aquest sentit és molt important realitzar un bon copy del contingut per aconseguir que aquest sigui més atractiu i, per tant cridi l’atenció dels usuaris. En definitiva, optimitzar el snippet millora de manera directa l’estratègia SEO.

A través dels gestors de continguts es realitzen pràcticament totes les feines d’optimització per al SEO On Page i també els de gestionar l’aparença del snippet.

Quan acabis de llegir aquest post sabràs com optimitzar per al SEO un snippet orgànic a partir de WordPress SEO by Yoast, un dels connectors més populars de SEO de WordPress, el gestor de continguts més emprat a nivell mundial.

Un cop tinguis activat i configurat al teu web o blog el plugin SEO by Yoast, et anirà informant en temps real de manera automàtica i molt visual si l’article que estàs escrivint està optimitzat o no per al SEO, fins i tot l’eina proposa millores d’optimització perquè les portis a terme.

SEO by Yoast ofereix la funcionalitat de la vista prèvia del snippet, tant per a escriptori com per a smartphones. És una espècie de simulació de com es veurà el teu post a les serps en ambdues plataformes.

Per gestionar el snippet amb eficàcia, abans has de conèixer les parts d’un snippet de Google, és a dir, com i amb què s’estructura el cercador ofereix en els seus resultats teu contingut quan un usuari realitza una consulta.

Parts d’un snippet de les serps de Google

Google recull a través de l’snippet tres elements claus del contingut que prèviament han estat editats per l’autor: el títol, la URL o adreça web i una descripció.

1. La keyword al snippet
Determinar quina és la paraula clau del contingut és vital. De fet cal fer-ho abans de començar a escriure el post. La caixa de vista prèvia i edició de snippet del connector SEO by Yoast permet precisament això, introduir la paraules clau per la qual es vol posicionar l’entrada o pàgina. Aquesta acció té molts avantatges, a més d’optimitzar millor per al SEO el contingut, també ajudarà a destacar en negreta aquesta paraula clau tant en el slug com en la descripció, i per tant, guanyar visibilitat en les serps de Google.

Si no li informa a Google per quina paraula clau es vol posicionar el contingut, el cercador intentarà identificar-la segons el criteri del seu algorisme. Això no és treballar per al SEO!

2. Títol del snippet i la seva inqüestionable importància

Sense cap dubte, el títol és la part més important del snippet perquè és l’element més visible, tant per els bots de Google, encarregats de rastrejar i d’indexar el contingut, com per a l’usuari. La meta etiqueta de títol (tittle tag) és la primera que veuen les ‘aranyes’ del cercador i té una gran influència sobre el rànquing de les serps. El títol també és l’element que l’usuari farà servir per decidir si dóna clic entre altres resultats de les serps.

Tenint en compte aquests avantatges és clar que cal fer un gran esforç en confeccionar títols de gran qualitat.

Aquestes són algunes bones pràctiques per editar el títol del snippet per optimitzar-lo per SEO.

El títol ha de contenir la paraula clau en el títol. Cal intentar posar-la sobretot al principi.
Tenir cura l’extensió del títol. L’extensió del títol és primordial perquè si t’excedeixes sortirà tallat a les serps i perdràs visibilitat. Amb relació a aquest tema durant molt de temps s’ha parlat que el títol SEO no hauria de superar els 55 caràcters caràcters. Aquesta dada et hauria de servir com a orientació però no és molt precís. La dada més exacte és que la mida dels titulars es mesuri en longitud de píxels. Ara a emprar diversos dispositius diferents per fer cerques, els títols han optimitzar tant per a escriptori com per a Mòbils: òbviament la mida varia.

No descartis en la redacció del títol el copy persuasiu però natural perquè el to no sigui comercial o publicitari.
3. Descripció de l’snippet, la segona oportunitat per al clic

La descripció del snippet és el text que apareix sota el títol en els motors de cerca. Aquesta etiqueta s’utilitza per fer una breu descripció del contingut elaborat que en general no pot superar els 115 caràcters i òbviament ha d’incloure la paraula clau .. La descripció reforça el poder d’atracció que ha generat el títol. L’ús de descripcions precises i de qualitat pot augmentar el nombre de clics de les teves pàgines perquè un dels seus objectius és que l’usuari faci clic a l’enllaç.

Per augmentar els efectes d’una descripció optimitzada per SEO:

-Té cura l’extensió, no superis els 115 caràcters.
-Ha de contenir la paraula clau.
-Redacta la descripció en veu activa o veu directa.
-Inclou una crida a l’acció.

Que la descripció no defraudi i compleixi amb les expectativa, en definitiva que coincideixi amb el contingut. Altrament estaria augmentant la taxa de rebot.

Ha de ser única. La descripció no ha d’estar copiada ni duplicada amb altres descripcions d’entrades o pàgines.
4. El slug de l’snippet augmenta la confiança de l’usuari

L’slug és la versió amigable de l’adreça web o URL, concretament la del fragment de text que apareix just després del domini. Si no es configura abans l’aparença de les URL, WordPress les genera per defecte amb una aparença incomprensible per a les persones – compost d’una successió de lletres, nombres i signes – que a l’usuari no li aporta cap informació.

Els slugs juguen un paper important en la usabilitat (UX) i en l’optimització de motors de cerca.

T’has preguntat mai quants usuaris es fixen a la URL i en el slug abans de donar clic a un resultat de Google? Doncs més persones de les que t’imagines. Amb un slug optimitzat s’aconsegueix guanyar confiança per part de l’usuari incentivant la visita de la publicació (CTR) i per una altra potenciar el SEO en aparèixer-hi les paraules clau.

La bona notícia és que d’una manera molt senzilla es pot canviar el slug per optimitzar-lo per al SEO tant en WordPress com amb el connector SEO by Yoast.

Algunes bones pràctiques per editar el slug per SEO:

Introdueix les paraules clau.
Substitueix els espais per guions.
Utilitza només lletres minúscules.
Té cura l’extensió del slug, com més curt millor.

SEO natural: agencia seo barcelona CEO judith sauch

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!