Saps què és Google AdWords?

Què és Google AdWords?

AdWords és la plataforma de publicitat en línia de Google per posar en contacte els anunciants que ofereixen els seus productes o serveis amb els usuaris que busquen informació.

Per a això Google ens ofereix dos grans xarxes:

La xarxa de recerca: és el propi cercador de Google. Són els anuncis o enllaços patrocinats que apareixen en els resultats superiors o laterals del cercador. És el que s’anomena SEM (Search Engine Marketing).

La xarxa de Display: són aquells anuncis que apareixen en altres web o blocs socis de Google mitjançant AdSense, en AdExchange, i més d’en llocs del mateix Google com Gmail, YouTube, Blogger i Google Finance.

Tant la xarxa de Cerca com la de Display són publicitat en línia, si bé en el cas de la xarxa de Cerca no és tan intrusiva com un altre tipus de publicitat, ja que els anuncis s’estan mostrant només a aquells usuaris que estan realitzant una recerca activa .

Com pots aparèixer en aquests resultats?

Per crear un anunci i aparèixer a la xarxa de Cerca oa la de Display cal, a grans trets, realitzar una campanya publicitària que requereix de dos punts bàsics:

Una quantitat de diners a invertir en una licitació. Aquest pressupost sempre estarà controlat.
Una gestió de la campanya que permeti obtenir visites de qualitat al menor preu possible. És a dir, una gestió de campanya optimitzada que busqui obtenir el millor nivell de qualitat de l’anunci possible.

No has de pensar que el que paga més és el que apareix primer ja que l’aparició d’un anunci o un altre és el resultat de multiplicar el CPC pel nivell de qualitat de l’anunci, per tant, tot i que es tracti d’una subhasta, un nivell de qualitat alt serà el que ens permeti aparèixer en els primers llocs.

Com gairebé totes les disciplines del Màrqueting Online, al SEM s’utilitzen termes que és important conèixer, vaig a explicar-te alguns d’ells perquè puguis comprendre millor el funcionament d’AdWords.

Keyword o paraula clau: és aquella paraula per la qual esperes aparèixer davant d’una recerca d’un usuari.

Impressions: és el nombre de vegades que es publica un anunci a Google o en els llocs web de la xarxa de Display.

Clic: és quan l’usuari prem sobre l’anunci per veure el seu contingut.

CTR (clic throut rate): és el nombre de clics sobre l’anunci dividit entre el nombre de vegades que aquest ha estat imprès. Es tracta d’un indicador clau que va a determinar la qualitat de l’anunci.
CPC (cost per clic): quantitat de diners que paguem per cada clic que fan al nostre anunci.

Conversió: una conversió es produeix quan un usuari ha realitzat l’acció que buscava l’anunci, com pugui ser omplir un formulari o realitzar una compra.

La ràtio de conversió: conversions entre clics. Una altra dada important, ja que ens va a indicar què tan rendible és la nostra campanya.

Landing Page: és la pàgina d’aterratge a la que l’anunci dirigeix ​​a l’usuari.

Quality Score o nivell de qualitat

Aquest concepte val la pena tractar-lo de forma separada ja que té una especial importància.

El nivell de qualitat és una estimació de la rellevància que tenen els anuncis per a aquelles persones a les que es mostra.

Aconseguir un bon Quality Score suposa que Google considera rellevant l’anunci per als usuaris i per tant apareixerà més vegades en les recerques i més, a un CPC més baix, d’aquí la importància de treballar en tots aquells punts que es valoren a Quality Score.

Què es valora en aquesta nota segons un consultor seo?

Són diversos els factors que Google valora a l’hora de determinar el nivell de qualitat d’un anunci: el CTR, que la landing page estigui relacionada amb l’anunci, l’històric de la campanya CTR total de tots els anuncis i les paraules clau de la compte, la rellevància de l’anunci, la rellevància de la keyword seleccionada així com una altra sèrie de factors.

Com veus, malgrat l’aparent senzillesa del procés de recerca, hi ha una sèrie de variables que cal treballar per aconseguir que el teu anunci aparegui davant dels dels teus competidors.

Resumint una mica, Google AdWords, és una plataforma que posa en contacte als que busquen informació sobre un producte o servei amb els que l’ofereixen. Una vegada que existeix aquesta connexió, d’obre un procés de conversió en què intervindran altres factors com el producte, el procés de venda etc.

Si estàs buscant arribar més clients tens a AdWords una estupenda oportunitat per aconseguir-ho i millorar així els resultats del teu negoci.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *