Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

21 d'octubre de 2018
0 comentaris

Què es Google Analitycs

Es tracta de la principal eina d’analítica digital que t’ajudarà a prendre les millors decisions en els moments clau segons indica la experta en posicionament web i seo barcelona judith sauch.

Google Analytics és un servei gratuït de Google que va néixer el 2006, quan va adquirir Urchin. Des de llavors, és una de les plataformes professionals líders en mesurament de mètriques.

Què és Google Analytics?

L’eina et permet fer un seguiment de llocs web, blogs i xarxes socials. A més, posa a la teva disposició informes predeterminats i personalitzables. Tal com s’indica en la seva entrada a la wikiquipèdia, Analytics “ofereix informació agrupada del trànsit que arriba als llocs web segons l’audiència, l’adquisició, el comportament i les conversions que es duen a terme al lloc web”. I és que Google Analytics és l’eina dominant. Ofereix més dades i mètriques que cap altra.

De fet treballa sobre elements tan variats i importants com els següents:

-El nombre de visites
-La durada de les mateixes
-Les fonts de trànsit
-Les pàgines visitades
-També actua sobre factors com:

-Les seccions preferides pels teus usuaris
-Keywords utilitzades
-Detalls tècnics dels dispositius dels visitants. Aquí entrarien els navegadors que els usuaris utilitzen o els seus sistemes operatius mòbils.

Però el que de veritat fa a Analytics l’eina més completa és que és compatible amb la resta d’eines de Google. Així, és possible combinar Analytics amb AdWords, Blogger o YouTube. De fet, totes les eines de Google en què es comptabilitzen visites i trànsit poden combinar-se i complementar-se amb Google Analytics. A més, existeixen diferents recursos atractius per a Analytics disponibles a Google Chrome.

L’eina gratuïta de Google Analytics recol·lecta dades utilitzant una combinació de galetes, navegadors i el codi JavaScript comentat anteriorment.

El programa d’analítiques pot recollir informació del teu lloc gràcies al codi JavaScript que has d’incloure a les teves pàgines i les galetes que es generen un cop que l’usuari accedeix a la web a través d’un navegador.

D’aquesta manera tota Google Analytics registra l’activitat del teu usuari des que arriba fins que abandona el teu lloc web i el transforma en diferents informes amb gràfics i dades estadístiques perquè sigui més fàcil conèixer l’evolució.

El seu funcionament es basa en tres processos: La recollida de dades, el processament dels mateixos i la creació d’informes. No obstant això, per començar amb llegeixo procés, igual que en tota estratègia hauràs fixar uns objectius.

Així mateix, encara que realment són tres els aspectes importants, al capdamunt per oferir-te una informació més completa, anem a parlar-te també de la configuració.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!