Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

21 d'octubre de 2018
0 comentaris

Que es el Google Search Console

 

Què és Google Search Console i per què és important per a una pàgina web?

De totes les funcions de Google, podria dir-se que aquesta és la que ens ajuda a saber què és el que indexa i com ho fa de la nostra web i més proporciona informació sobre el posicionament de la mateixa i possibles fallades tècniques. Així, l’usuari podrà millorar el rendiment de la pàgina i digerir millor tota la informació necessària per a això.

Les característiques inclouen informació sobre aparença de cerca, indexació, trànsit de cerca, actualitzacions d’estat tècnic, dades de rastreig i recursos educatius addicionals.

 

1. Per a què s’utilitza Google Search Console?

Des dels seus inicis, aquesta eina de Webmaster de Google s’utilitza a través de diferents disciplines però amb una finalitat: conèixer millor el funcionament i l’abast d’una pàgina web i millorar-la.

Quins perfils professionals solen utilitzar Google Search Console?

– Especialista en SEO.

Fonamentalment, l’eina la fan servir per veure l’estat d’indexació i rastreig d’una propietat web. Mitjançant la informació tècnica i els resultats que s’obtenen sobre les keywords i el posicionament, Google Search Console permet prendre decisions i millorar els seus aspectes tècnics així com influir en les estratègies d’equip de màrqueting, en les que es poden utilitzar de forma complementària altres eines de Google com Google Analytics, Google Trends o Adwords. Si la teva web presenta un índex baix de keywords per les quals estàs posicionant, Analytics t’ajudarà a tenir un coneixement més tècnic sobre la informació general de la pàgina (comportament, audiència, temps mitjà de pàgina o KPIs).

-Màrqueting.

Quin trànsit té la teva web, què titulars caldria millorar, quin és l’engagement de les meves pàgines, quina és la que necessita millorar, si els títols són massa llargs o estan duplicats, per exemple.

Google Search Console et permet accedir a les dades que proporcionen informació sobre com millorar i editar les metadescripciones i etiquetes de títol per a la millora del SEO On Page. També et permet conèixer les pàgines amb poc CTR a través de l’anàlisi de recerca, les keywords amb les que estàs posicionant a la teva web i els enllaços externs que s’indiquen a la teva pàgina.

-Webmasters, desenvolupadors o administradors el lloc web. Poden donar d’alta una web a Google, i així la puguin indexar i configurar el seu indexació i la manera de rastrejar del web de cara al robot de Google.

També, pot passar que es produeixin errors al servidor o de càrrega de la pàgina web. Google Search Console permet millorar i detectar el rendiment del web i impedir possibles errors, accions de pirateria o programaris maliciosos.

-Professionals o Experts en Mobile – Apps.

Cada vegada és més gran l’ús del mòbil i amb ell, el de les apps i la necessitat que els internautes les coneguin. Què fa Google Search Console? Pot facilitar que una aplicació mòbil aparegui posicionada en les Apps Stores. Per a això, has de configurar l’app com si fos una pàgina web i per permetre que Google la indexi. Google ens informa que “Les aplicacions ben configurades apareixen com enllaços en els resultats de la Cerca de Google; així es brinda als usuaris la possibilitat d’accedir de seguida a la teva experiència per a mòbils nativa i exactament en el contingut correcte de l’aplicació “.

D’altra banda, informa que “les pàgines que implementen correctament la indexació d’aplicacions també apareixen de manera més prominent en els resultats de cerca per a mòbils”.

2. Per què s’utilitza Search Console?

Perquè ajuda a millorar el rendiment de la pàgina web al cercador de Google. Però per això, has de dir-li-, Google no començarà fins que no li indiquis que accedeixi al teu contingut o tries quin no vols mostrar en cercadors. A partir d’aquí, Google t’ajudarà amb serveis que identifiquin contingut atractiu, que mantinguin el web fora d’interrupcions o que resolguin problemes de programari maliciós o spam.
Perquè t’ajuda a conèixer com el món sencer pot veure la teva web, quines consultes s’han realitzat, quines proporcionen més trànsit, com es visualitzen els preus i diferents informacions, quins enllaços externs hi ha a la teva web, si és correcte el disseny responsive.

Font del article:agencia seo barcelona

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!