Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

21 d'octubre de 2018
0 comentaris

Com funcionen els algoritmes de Google

Com en tot algoritme, estem davant d’una fórmula matemàtica, que en aquest cas serà l’encarregada de posicionar els milions de pàgines webs que hi ha a d’arreu del món en el cercador de Google. Milers d’experts de tot el món han estudiat a fons aquest algoritme per intentar desxifrar-i aconseguir guanyar-li la partida, el problema arriba quan l’algoritme canvia més de cent vegades al cap de l’any.

Google sempre va un pas per davant de nosaltres i ser més llestos que ell és una tasca més que complicada, per això et recomanem que coneguis a la perfecció com funcionen els diferents algoritmes que ha desenvolupat Google per posar-nos les coses difícils i aprenguis a conviure amb ells.

GOOGLE PANDA

Google Panda és un canvi de algoritme centrat principalment en el contingut de qualitat, premiant a aquelles webs que ofereixin continguts útils i interessants per als usuaris, situant-les en els primers llocs dels rànquings. Va aparèixer per primera vegada el 23 de febrer de 2011, i ho va fer per la porta gran, penalitzant a totes aquelles webs el contingut fos de baixa qualitat, és a dir, que fos massa curt, que estigués duplicat d’altres webs, que comptés amb faltes d’ortografia, que no aportés valor, etc.

L’objectiu de Google Panda és penalitzar aquells llocs webs que estaven ben posicionats sense aportar res als usuaris, per això et recomanem que si estàs començant en el món SEO prestis una especial atenció al contingut, i t’asseguris que sigui un contingut de qualitat i propi, que estigui ben redactat, que estigui relacionat amb la temàtica de la teva web i que aporti informació útil als usuaris.

GOOGLE PENGUIN

Si Panda es centra en el contingut, Google Penguin ho fa en la qualitat dels enllaços. Va arribar a l’abril de 2012, un any després que Google Panda, el que va suposar tot un repte per a totes aquelles webs que després d`adaptar-se als canvis introduïts per Panda i aconseguir realçar el vol, van tornar a caure en picat, aquesta vegada per tenir un alt contingut d’enllaços de mala qualitat, que havien estat comprats a cop de talonari o que sortien de granges d’enllaços que no aportaven cap valor.

Va portar amb si importants canvis en el panorama del SEO, donant valor als enllaços naturals que s’han creat aportant un valor real, a la varietat de anchor text utilitzats de manera natural, a la qualitat per sobre de la quantitat i als enllaços que surten de algun nínxol relacionat amb la teva temàtica.

Per a no ser assotat pel famós pingüí et recomanem que segueixis al peu de la lletra les directrius marcades per Google i que no produeixis enllaços de manera massiva cap a la teva web. Revisa Google Webmaster Tools i comprova el teu perfil d’enllaços.

GOOGLE HUMMINGBIRD

Hummingbird és l’últim algoritme de Google, llançat a l’agost de 2013 i dissenyat per analitzar la recerca semàntica i el knowledge graph. Va suposar un fort canvi, ja que al contrari que Panda i Penguin, Google Hummingbird no és una actualització, sinó que es tracta d’un algoritme totalment nou que utilitza algunes parts dels algoritmes antics i que ha introduït de noves. La seva arribada va afectar més del 90% de les cerques a tot el món, déu n’hi do.

Amb Hummingbird es pretén millorar en la recerca conversacional, fent que hagis de buscar menys per accedir als resultats. Se centra en la intenció que hi ha a cada usuari darrere de la recerca. Ja ho saps, compte amb el colibrí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!