Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

13 d'octubre de 2018
0 comentaris

Què és la indexació semàntica latent?

En l’Internet, el mercat és força ampli, i cal valer-se de certes tècniques per assegurar la visibilitat del teu lloc web. El SEO s’ha convertit en una tasca bàsica per assegurar l’èxit d’un projecte online, i la indexació semàntica latent és un dels aspectes que el componen.

La indexació semàntica latent o LSI és un element del SEO poc conegut, a més, la seva denominació pot sonar una mica rara, però la veritat és que representa un concepte senzill d’entendre. I hem de considerar-lo com un factor que es pot utilitzar a favor, per millorar el posicionament web del nostre lloc o pàgina.

De manera general podem dir que la indexació semàntica latent és la indexació d’algun contingut específic utilitzant paraules claus amb relació semàntica. I es fonamenta en la teoria que totes les paraules que fem servir en un sol text o context, posseeixen un significat similar.

La indexació semàntica latent és una manera d’indexar utilitzat per Google, per tal d’establir una relació semàntica en el contingut d’algun lloc o pàgina web. D’aquesta manera s’estableix o determina la posició que ocupés el lloc en els resultats de cerca llançats pel motor, considerant les paraules claus utilitzades, que es troben vinculades entre elles.

Al moment de crear un contingut d’aquesta manera, Google no només va a considerar les paraules clau que s’han emprat per aconseguir posicionar el lloc web, sinó que també es prendrà la tasca de relacionar els termes que, de manera semàntica, són semblants.

Exemple d’indexació semàntica latent segons un consultor seo com judith sauch:

Per posar un exemple d’això, si ens trobem fent una entrada la paraula clau és “allotjaments”, Google podrà relacionar aquesta, de manera semàntica, amb altres com “hotels” o “posades”. Si inclous les últimes dues a l’entrada, les possibilitats de que el lloc compti amb una millor posició dins del cercador, són augmentades. En general, tot es resumeix a elaborar continguts que es trobin relacionats entre si.
Per la qual cosa, és bo considerar aquesta metodologia al moment de crear els nostres continguts, pot resultar en un gran benefici per al nostre posicionament SEO, a més, sempre hem de tenir molt present la manera en la qual treballen els motors de cerca, Google específicament, per ser el cercador d’excel·lència. Relacionar paraules clau pot ser una gran idea, recorda que el posicionament SEO és fonamental perquè la nostra pàgina web pugui arribar al públic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!