SEO Local i Google Maps

 

El SEO local és una estratègia que ajuda a posicionar el teu lloc web en aquelles recerques fetes per a alguna ubicació específica. Aquest tipus de consultes aquesta prenent molta importància a les empreses, especialment avui dia que és tan comú utilitzar els dispositius mòbils per realitzar les cerques. Com pots veure aquesta pràctica és necessària perquè qualsevol negoci ofereixi els seus serveis a la seva localitat.

El SEO local o posicionament per geolocalizacion permet que competeixis directament amb aquells negocis que brinden serveis i productes semblants als que ofereix la teva empresa i que es troben a la mateixa zona, generant un major trànsit d’usuaris al teu lloc web.
El nostre equip d’experts té la capacitat de guia als negocis en la implementació d’estratègies SEO local per tal que incrementin la seva visibilitat en els cercadors.

Què és el SEO local?

Quan parlem de SEO local ens referim al posicionament en recerques que tenen en compte una ubicació específica. El SEO local i el SEO tradicional es componen dels mateixos elements, per exemple necessiten dades com:

• Nom, adreça i telèfon de cada negoci que es registri.
• Una petita descripció del negoci i l’horari en què treballen.

El SEO local i Dades de Contacte

Un dels punts més importants del SEO Local, és el de tenir les dades de contacte o NAP (Name, Address, Phone number) els quals són necessaris, tant a la fitxa de Google My Business com en els directoris d’empreses de tots els tipus, ja siguin, pàgines grogues, xarxes socials, Yelp etc.
Per això, dins d’aquests serveis de SEO Local sempre hem de comptar amb aquestes dades intentant que hi hagi similitud en totes les plataformes digitals on el teu negoci tingui presència.

Aquest tipus de SEO sol incloure certs tipus de cerques i resultats, com per exemple:

Les cerques orgàniques
Bàsicament són aquelles “investigacions a la xarxa” que realitzen els usuaris, aquestes no responen a cap tipus de pagament o modificacions per figurar en els primers llocs dels motors de cerca. En les cerques orgàniques de SEO local es busca augmentar l’exposició de les empreses davant el seu públic ideal.

Els experts solen realitzar les recerques per poder analitzar el comportament de les pàgines i les tendències que capten l’atenció dels usuaris en l’actualitat. Hi ha dos tipus de cerques orgàniques en el SEO local:

• Recerques orgàniques per localitat o ubicació:
Aquestes inclouen paraules claus relacionades amb cert tipus de negoci i ubicació, com ara, “bars a Madrid” o “esports extrems a València”.

• Recerques orgàniques amb ubicació:
Aquestes només inclouen paraules claus relacionades amb els negocis però Google les geolocalitza partint de la seva ubicació, independentment de si la recerca es realitza des d’un dispositiu mòbil o des de la PC.

Google Maps i Google Places VS Google My Business:
En aquest punt ens referim a aquells resultats de recerques que s’han fet dins de Google Maps o que es mostren amb aquesta aplicació dins de Google.

• Google Maps és una eina que ofereix imatges de mapes que poden desplaçar-se, a més, d’aquelles provinents de satèl·lits mundials, imatges de carrers a peu i diferents rutes per arribar a algunes ubicacions.

• Google places es va convertir a partir de 2014 a Google My Bussines, oferint més avantatges als negocis que les versions més antigues. Aquesta eina és gratuïta i està destinada a les empreses, els brinda més visibilitat per atreure més clients i promoure el posicionament en els resultats de les cerques orgàniques que es realitzen a Google Maps.

És molt popular entre els usuaris, sobretot quan busquen tenir més informació sobre un producte o servei que el teu negoci ofereix, a més del tenir la possibilitat de contactar amb la teva empresa amb un simple clic.

El SEO local és molt important per al teu negoci, ja que li donarà una empenta en el bon camí tant a la teva empresa com al seu lloc web.

Desavantatges del SEO local
Entre els avantatges del SEO local tenim les següents:

• Àmplia la visibilitat a la xarxa, atès que pot presentar-se tant en les cerques orgàniques com en les de localitats o ubicació, ocupant espais en dues parts.
• Atraure clients des de la xarxa fins el teu negoci físic, donant suport a la capacitat de conversió del teu negoci.
• Amplia les visites o el tràfic en el teu portal web, atès que en sortir en una major quantitat de resultats augmenta la possibilitat que els possibles clients li donin clic al teu lloc.
• Google My Business constitueix que un canal de contacte directe amb els clients, aquests no només podran accedir a les dades del negoci, a més, tenen l’oportunitat de deixar una ressenya del lloc i valorar la seva experiència en el o el servei que brindes.

Font de la notícia:CEO judith sauch de la agencia seo barcelona  

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *