El pols de la llengua als Països Catalans

Blog sobre llengua i societat de Pere Mayans

31 de març de 2010
0 comentaris

Treballs de recerca de batxillerat de sociolingüística

Al batxillerat, els nostres alumnes han de fer el que s’anomena un treball de recerca (en el document adjunt, que correspon a les instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres que cada any es publiquen, hi trobareu el que diu la normativa) sobre temes que puguin ser del seu interès. I un dels temes que déu-n’hi-do la presència que té és el de la recerca sociolingüística. Estic convençut que, sota el bon guiatge de molts dels nostres professionals de l’ensenyament, el treball de recerca és una bona eina perquè els nostres estudiants vagin fent la transició cap al món universitari i cap a la recerca (ara, si voleu, en majúscula).

En el nostre camp, a més, tenim la sort que dues entitats promouen premis per incentivar la realització d’aquests treballs…

Imatge: Lliurament del I Premi Linguamón UPF

D’una banda, el Grup d’Estudis de Llengües Amenaçades convoca el I Premi Pau Ginés de treballs de recerca que contribueixin a fer conèixer les llengües que es parlen a Catalunya, i, d’altra, Linguamón i la UPF convoquen el II Premi al millor treball de recerca en l’àmbit de les
llengües
.

En un moment en què és tan fàcil parlar del baix nivell dels nostres alumnes (sense tenir en compte la complexa realitat del nostre país), penso que paga la pena d’explicar l’alt, l’altíssim, nivell que assoleixen molts d’aquests treballs de recerca, que ratllen l’excel·lència. En aquest apunt us adjunto un treball fet a l’Institut Damià Campeny de Mataró sobre la gestió de la diversitat lingüística en un centre de secundària i podreu comprovar el nivell de la feina feta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!