En tot cas, és evident que tot el que s’ha fet en aquests anys per la diversitat lingüística del nostre país i del món! des de la Casa de les Llengües-Linguamón, i que, d’alguna manera, ha culminat en aquest postgrau -que desitjo que pugui continuar durant molts més cursos-, ha estat una molt bona feina que segur que ha servit perquè molta gent entengui la riquesa que significa la diversitat lingüística i cultural de les nostres societats i, sobretot, que no hi ha llengües ni pitjors ni millors, que no hi ha parlants de segona ni de primera, que no hi ha llengües més riques ni llengües més pobres, que les llengües s’han de preservar, que s’ha de fomentar el plurilingüisme sense oblidar la llengua del país… Gràcies Marta, gràcies Mercè, gràcies Vicent, gràcies a tot l’equip que, des de Linguamón, ha estat fent feina per a la llengua catalana i per a les llengües del món i sort en el futur (em sap greu recordar que moltes de les persones que hi han treballat, i que tenen una formació excepcional, aniran directament a engruixir l’atur d’aquest país!).
El projecte final de postgrau que vaig presentar va ser el disseny d’un curs en línia sobre la gestió de la diversitat lingüística en un centre educatiu. Actualment, aquest curs s’ofereix, de forma experimental, en la formació del professorat tant de secundària com de primària.
Aquest curs, que dur com a títol Tractament de la diversitat lingüística en un centre educatiu, cal situar-lo, com a formació complementària, en l’esmentat Pla per a l’Actualització de la Immersió Lingüística, i va dirigit principalment a coordinadors lingüístics de centre i a coordinadors pedagògics, però també a tutors i a professorat en general i, com hem dit, tant de primària com de secundària.
– Reflexionar sobre els continguts de la dimensió plurilingüe i intercultural del currículum.
3. La fragilitat i la importància de la llengua familiar.
5. La diversitat lingüística en el currículum.
En definitiva, un curs que pensem que pot ser útil per a tenir molt present un dels principis del programa d’immersió, el respecte per la llengua familiar de l’alumnat, i per treballar la dimensió intercultural del nostre currículum amb el conjunt de l’alumnat…
Si us interessa veure la presentació del projecte podeu veure aquest vídeo i llegir aquestes dues informacions, una de Mercè Solé i l’altra de Natxo Sorolla, així com l’entrevista que es publicà a la pàgina web de la UOC.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!