3 de març de 2010
32 comentaris

Perdre la credibilitat professional

Diumenge vaig veure el reportatge de 30 minuts de TV3I tu quin diari compres?“, que tracta de la crisi de la premsa en paper i el possible pas cap al món digital. El reportatge estava bé, però mica en mica em va anar decepcionant. Per què? Simplement perquè en cap moment van parlar amb la gent de Vilaweb, una veu imprescindible si parles del tema des de Catalunya. Només aquest fet va fer perdre la credibilitat a tot un programa.
M’explico amb un exemple.
Quan la revista National Geographic es va començar a vendre en castellà em vaig aficionar a comprar-la. M’agradava conèixer el món a traves dels seus ulls, però va arribar el dia en que van fer un reportatge de Barcelona. Llavors, per primera vegada, vaig poder comparar la visió del món que em donava la revista amb la realitat que jo coneixia. El resultat va ser que no he tornat a comprar la revista. El retrat de Barcelona que es va fer era tant tòpic i deslligat de la realitat que em va fer repensar tot el que havia llegit a National Geographic.
I amb el 30 minuts de diumenge m’ha passat el mateix. Sense la veu d’en Partal el reportatge els va quedar tant coix que em fa repensar la resta de reportatges que he vist al 30 minuts. Tant apartats estan de la realitat catalana aquesta gent?

  1. Jo vaig pensar exactament el mateix. De vegades penso que exagero i m’obsessiono a veure fantasmes on no n’hi ha, però quan torno a la realitat em refermo: no s’entén que sempre apareguin no sé quants mitjans espanyols (en aquests cas els afins a Prisa) i en canvi no es parli dels principals mitjans d’aquí. 
    El problema és el de sempre: la nostra mentalitat (potser fins i tot subconscient) subordinada, esclava de les fronteres espanyoles.

  2. Agafes un diari de paper de la corda del Financial Times, predilecte dels  Jimènez de los Santos i companyia, que és el diari portantveu dels espanyistes quan volen que surti una qüestió a la premsa catalana en general criticant els nacionalistes o el Principat, i a can Vilaweb es tractat amb certa distància o quan no s’ignora.

    Ara mateix a Vilaweb surt una noticia del Financial Times posant com eixemple de model de l’actual crisi a l’Estat espanyol el País Valencià amb els sectors de l’indústria de la Ford, la taronja i la construcció.

    I la pregunta és quina credibilitat digital té el Financial Times per sortir a can Vilaweb i culpar de l’actual crisi a la Ford, la taronja i la construcció al País Valencià.

    Quan saben que justetet l’actual crisi econòmica esdevé de la fallita del sistema financiar anglosacsó i de la promoció per banda de les institucions públiques de l’Estat espanyol fomentant l’obra pública i privada amb desmesura, on el Partido Obrero Espanyol és un dels principals actors amb responsabilitats de l’actual legislació espanyola en temes d’obra pública i privada.

    Credibilitat zero.

Respon a Michael Vick Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!