Pere Segura i Ferrer

Per compartir: Humanisme, Psicologia, País

6 d'octubre de 2010
0 comentaris

PEDAGOGIA I TECNOLOGIA ?

Les TIC

Tècniques d’informàtica i Comunicació
Vagi per endavant que en faig considerable ús i que crec que faciliten l’ensenyament i proporcionen eines importants en creativitat i producció…

Però què passa si és redueix pedagogia a ensenyament?
Llibres digitals, dades i més dades, activitats i immediatesa…
I es diu que això disminuirà el “fracàs escolar“, … i que perque això no passi cal no fer examens memorístics….

TICLa Pedagogia es conducció i acompanyament en el llarg camí d’arribar a saber fer-se càrrec d’un mateix…
Ens trobem inundant de dades i activitats éssers humans que es toben en aquest llarg camí i procés.
Els encanta la participació, la cerca, la activitat…

I l’art de preguntar i respondre de forma oberta a noves preguntes?
I el record, passar pel cor, ponderar, molt més important que la sola memòria?
I la vida testimonial del ver mestratge? 
I la tolerància? la consciència?
I l’obertura a allò que ens trascendeix?
I el valor del silenci?
I el saber estar en la serenitat oberta a la cerca sentit?
I la comunicaciò, i el crear vincles ?

I…

Un savi que ens encoratjava l’ús dels mitjans TIC, en una sessió solemne a la Universitat Ramon Llull, en ser preguntat: “qui li dirà a l’infant davant l’ordinador, que éll importa més que tot el que apren?”
Va respondre: “Les estones més meravelloses com a mestre i professor van ser les passejades amb els alumnes fora de classe…”

LA PEDAGOGIA REDUÏDA A ENSENYAMENT GENERA FRACÀS ESCOLAR

Amen. Peripateia, les trobades, diàlegs i passejades, fins i tot abans del paper i llapis! 
 

Em pregunto per què…,
08.07.2020 | 2.17
CONSCIÈNCIA
24.06.2020 | 9.10

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.