Pere Meroño

Diari d'un eurocomunista del #PSUC

30 de desembre de 2006
0 comentaris

Miró per Miró

Sento la necessitat d?aconseguir el màxim d?intensitat amb el mínim de mitjans. És el que m?ha portat a donar a la meva pintura un caràcter cada cop més despullat.

L?artista és un home que ha de superar l?estadi individualista i esforçar-se per accedir a l?estadi col.lectiu. Ha d?arribar tan lluny com pugui, dominar, rebutjar, despullar la individualitat per submergir-se en l?anonimat.

Les obres més recents són les tres grans teles blaves. He trigat molt a fer-les. No a pintar-les, sinó a meditar-les.

Treballo cada cop més en estat de trànsit, diria fins i tot que, actualment, gairebé sempre hi estic. I penso que la meva pintrua és cada vegada més gestual.

És la matèria que ho domina tto. Estic contra tota recerca intel.lectual preconcebuda i morta. El pintor treballa com el poeta: primer ve la paraula, després el pensament.

Als que veuen les meves obres els voldria explicar per què són així, per què un dia vaig decidir vincular-me a la vida secreta de les coses, i com a poc a poc vaig anar suprimint totes les realitats exteriors per arribar al Signe, que és un Ideograma. Aquesta comprensió d?una vida interior de les coses la podem trobar a la cultura oriental.

– Joan Miró 1956-1983, Sentiment, emoció, gest. Fundació Joan Miró.

PD. Els textos correponen íntegrament a l?artista Joan Miró.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!