Pere Meroño

Diari d'un eurocomunista del #PSUC

29 de novembre de 2006
0 comentaris

La fotografia segons Nyvkvist

Traspassat el setembre, en Sven Nyvkvist és, per antonomàsia, el fotògraf de l’Ingmar Bergman i un dels grans directors de fotografia del cinema europeu i mundial. També ha treballat amb en Woody Allen, en Roman Polanski, en Louis Malle, l’Andrei Tarkowski…


“En Bergman va ser qui em va ensenyar a sentir veneració (respecte, gratitud) per la llum, la llum real, veritable i viva. Va ser també l’Ingmar el qui em va despertar l’interès pels rostres i els seus constants canvis en els trets i les mirades. La veritat sol niar en els ulls de l’actor. Si mostren els ulls ulls, despullen la seva ànima.

La llum ofereix constantment noves sorpreses. Abans l’important era disposar del màxim de llum possible. Com més “efectes”, més bona fotografia. Però les imatges d’una pel·lícula no han d’existir per elles mateixes.

No hi ha res més difícil que agafar imatges que se subordinin a l’acció i “contin” la història.

Quan va arribar el color es va fer necessari posar-hi el màxim de color possible. Un productor em va cridar una vegada “Com que he pagat pel color, hi ha d’haver color!”.

(La imatge correspon a una escena del film “Los comulgantes”, del gran director suec, pel·lícula fotografiada per en Nysvkivst)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!