Al principi, la història no acaba d’arrencar. Impregnada de costumisme, les coses no semblen, ni de lluny, allò que acabaran, per fortuna nostra, esdevenint-ne (…)
I les notes d’humor, d’ironia, salpebren molts passatges, però, com més va més, s’endinsa en assumptes i qüestions de fonda densitat moral i existencial.
Dues noies es coneixen des de l’escola. De grans, i després d’un grapat d’anys , es troben casualment al carrer, al centre de Madrid. L’una treballa en un banc fent la neteja, l’altre és taxista.
El cas és que, a partir d’aquest moment, se’n van trobant. Milagros ha perdut la feina. Rosario veu que amb el taxista no pot pas tirar endavant. La fortuna farà que ambdues trobin lloc com a escombriaires.
Al costat d’elles, tenim la mare de Milagros, malalta d’una demència en estat prou palès. I en Morsa, company a la feina i que n’està molt d’ella.
Història d’històries, vertebrada a l’entorn d’una corrua de salts cap enrere i endavant, es tracta d’una narració on es toquen temes capitals d’ara i de sempre: l’amistat, la solitud, el lligam entre les dones, el llast o no del passat familiar, la malaltia, l’amor, la tendresa.
Un film basat en fets d’una extraordinària força i atractiu. Una pel·lícula que pren gruix i s’enlaira a mesura que avança i desvela circumstàncies, fets, de gran densitat dramàtica i emocional.
Bona.
. Una palabra tuya. Dir. Ángeles González-Sinde. Amb: Malena Alterio, Esperanza Pedreño, Antonio de la Torre… Basada en la novel·la homònima d’Elvira Lindo. 100 minuts. Espanya. 2008.
El crim del caixer automàtic / El crimen del cajero automático
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!