Pere Meroño

Diari d'un eurocomunista del #PSUC

24 d'agost de 2008
0 comentaris

Una palabra tuya (Ángeles González-Sinde)

Al principi, la història no acaba d’arrencar. Impregnada de costumisme, les coses no semblen, ni de lluny, allò que acabaran, per fortuna nostra, esdevenint-ne (…)

I les notes d’humor, d’ironia, salpebren molts passatges, però, com més va més, s’endinsa en assumptes i qüestions de fonda densitat moral i existencial.

 

Dues noies es coneixen des de l’escola. De grans, i després d’un grapat d’anys , es troben casualment al carrer, al centre de Madrid. L’una treballa en un banc fent la neteja, l’altre és taxista.

 

El cas és que, a partir d’aquest moment, se’n van trobant. Milagros ha perdut la feina. Rosario veu que amb el taxista no pot pas tirar endavant. La fortuna farà que ambdues trobin lloc com a escombriaires.

 

Al costat d’elles, tenim la mare de Milagros, malalta d’una demència en estat prou palès. I en Morsa, company a la feina i que n’està molt d’ella.

 

Història d’històries, vertebrada a l’entorn d’una corrua de salts cap enrere i endavant, es tracta d’una narració on es toquen temes capitals d’ara i de sempre: l’amistat, la solitud, el lligam entre les dones, el llast o no del passat familiar, la malaltia, l’amor, la tendresa.

 

Un film basat en fets d’una extraordinària força i atractiu. Una pel·lícula que pren gruix i s’enlaira a mesura que avança i desvela circumstàncies, fets, de gran densitat dramàtica i emocional.

 

Bona.

 

. Una palabra tuya. Dir. Ángeles González-Sinde. Amb: Malena Alterio, Esperanza Pedreño, Antonio de la Torre… Basada en la novel·la homònima d’Elvira Lindo. 100 minuts. Espanya. 2008.

El crim del caixer automàtic / El crimen del cajero automático

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!