El bloc de Pere Macias

Esbossos per a la construcció d’una Catalunya rica i plena

16 de juliol de 2012
Sense categoria
1 comentari

Inversió a Catalunya: qüestió de seguretat

La manca de sensibilitat i inversió del Govern central a Catalunya en matèria ferroviària ja no és una qüestió política, ni una qüestió d’igualtat de tracte. Accidents com el de dijous, en que per enèsima vegada dos trens van xocar a l’estació del Clot-Aragó, ens demostren que aquesta manca d’atenció del Ministeri de Foment i Adif envers Catalunya és una qüestió de seguretat. Seguretat dels usuaris i dels treballadors, però també de les instal·lacions, que per culpa d’un accident d’aquestes característiques, es veuen afectades obligant a canviar el recorregut de diferents línies i, de retruc, els hàbits de milers de persones.

Fa anys que, des de Convergència i Unió, demanem a Adif, Renfe i al Ministeri que prestin més atenció a les moltes deficiències que pateix Catalunya a nivell ferroviari. No pot ser que, cada vegada que plou un xic més del normal, moltes línies quedin inutilitzades. Que algunes estacions, sobretot les de pobles i municipis més xics, estiguin totalment en desús i desmantellades. Que alguns trens, siguin comparativament amb els d’altres punts de la resta de l’estat, molt més vells i amb menys prestacions.

Hem passat uns anys invertint molt en grans línies d’Alta Velocitat, per portar nou passatgers fins a Toledo. Amb preus de licitació desorbitats. Tot plegat per acontentar uns quants votants. En canvi, en aquelles línies que més s’utilitzen, les que fan servir cada dia centenars i milers de persones per anar de casa a la feina o a la universitat, no s’hi ha fet res. O ben poc.

Estem en un moment en el que la mobilitat sostenible ha de jugar un rol més important, afavorint l’ús del transport públic en detriment del vehicle privat. Bones intencions, que es contraposen amb el servei que presta RENFE, la companyia adjudicatària del servei ferroviari.

Ara, que les condicions econòmiques no permeten fer grans infraestructures, pensem que el ministeri de Foment ha d’invertir més en solventar aquells petits problemes que diàriament afecten a un gran nombre de persones. Canvis per exemple en la senyalització a les vies, com ja s’ha experimentat a Madrid amb ERMTS que permeten una major seguretat o fiabilitat als maquinistes, o la millora d’alguns trams, són inversions relativament barates en comparació amb la construcció d’una línia d’AVE i ens permeten continuar teixint el país d’un sistema de transport ràpid, fiable i sostenible.

  1. Multum osób frapuje się, co jest komponentem liquidu / kartridży, jaki stosują elektroniczne pety (e-papierosy). Zasadniczą bazą istnieje glikol propylenowy. Stanowi owo organiczny kompozyt chemiczny z grupy alkoholi. bezwonna, oleista płyn, o słodkim posmaku. Kompozyt nie istnieje toksyczny, a za sprawą osobistym atrybutom egzystuje w wielu przypadkach użytkowany w przemyśle chemicznym. Zastaniemy moderowany katalog stron go w jadłu, syropach na kaszel, oraz nawet paście do zębisk lub w szeregu przypadków płynie do przemywania ust. Na artykułach spożywczych jest znaczony jako E1150. Glikol propylenowy nie widnieje w indeksie katalog stron tworzyw niewiarygodnych w tej chwili ważnym w Polsce. Drugie czynniki owo m.in. dodatki smakowe, czasem gliceryna tudzież rozumie się samo przez się nikotyna,która nie występuje w wszelkiej edycji kartridża – można nabywać płyny jej odjęte. Przeważnie jednorazowy płyn mieści od momentu 6 aż do 36 mg nikotyny na ml. Elektronowe skręty (e-papierosy) można nabyć również z rozlicznymi zdaniami.

Respon a artykuly Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!