El bloc de Pere Macias

Esbossos per a la construcció d’una Catalunya rica i plena

17 de gener de 2012
Sense categoria
0 comentaris

El PP i les infraestructures

L’herència que recull el govern Rajoy és, també, en el camp de les infraestructures molt feixuga. La política definida, al seu dia pel ministre popular Álvarez Cascos, n’és, paradoxalment, la causa. L’aplicació del model radial que Aznar va portar a la màxima expressió, comportava la construcció d’una xarxa tan faraònica com ineficient de línies d’alta velocitat que haurien d’unir Madrid amb totes i cadascuna de les capitals provincials, que també gaudirien d’un aeroport i si eren costaneres d’un port de “interés general del estado“.

Els socialistes de la mà de Magdalena Álvarez i de José Blanco varen aplicar la seva recepta de gastar sense límits i sense cap mena de validació de l’eficiència de les actuacions. El resultat és una esquitxada arreu del territori de mil i una obres. Moltes aturades des del maig del 2010, quan es va efectuar la primera gran retallada pressupostà ria. I, malgrat la ruïna de la hisenda pública, encara en plena campanya electoral, s’estaven adjudicant trams de la línia d’alta velocitat de Galícia, l’obra magna del ministre Blanco.

Ara, el panorama que es troba la ministra Pastor, es desolador. Sense capacitat pressupostària, amb les empreses públiques ben endeutades i amb mil i un compromisos amb els barons territorials, ha de resoldre l’atzucac.

Amb un president del govern gallec, ja ens podem imaginar, que li serà molt difícil no continuar les obres de l’alta velocitat cap a la terra de Rajoy. I, adoptada aquesta decisió, tant la credibilitat interna com internacional de l’executiu continuarà estant sota mínims. Us imagineu la cara dels alemanys cada vegada que Zapatero i els seus ministres els refregaven la propagandística frase de que Espanya liderava Europa quan a quilòmetres de xarxa d’alta velocitat i d’autovies lliures de peatge!

Paral·lelament a aquesta monumental dilapidació de recursos, els socialistes no han volgut resoldre aquells estrangulaments de les infraestructures que podien garantir la competitivitat de l’economia. La vergonyosa postergació dels accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona o l’abandonament del Corredor de la Mediterrània – que han volgut corregir a darrera hora amb dosis immenses de retòrica – en constitueix el paradigma.

Què farà Rajoy? Racionalitzarà la política, tot suspenent els programes ineficients, tancant o venent infraestructures improductives i centrant l’atenció en aquelles que afavoreixin la competitivitat o continuarà l’espanyolíssima costum d’anar tirant? No son temps per a mitges tintes, ni per a continuar malbaratant uns recursos que ja no tenim…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!