22 de maig de 2006
Sense categoria
0 comentaris

TAV: I si ho deixem estar?

La Diputació de Girona ha fet públic un informe on es detecten més de trenta irregularitats en la tramitació, aprovació i execució de les obres del Tren d’Alta Velocitat (TAV) entre Llinars del Vallès i la frontera amb l’Estat francès. L’advocat especialista en dret administratiu i mediambiental Eduard de Ribot considera que el Ministerio de Fomento i el Departament de Medi Ambient han fet un "control deficient" del compliment de l’impacte ambiental i que les mesures correctores són insuficients. Per això, proposa paralitzar les obres fins que es resolguin les irregularitats.

L’informe és concluent però una passejada per les obres en el tram entre Llinars del Vallès i Sant Celoni també permet constatar l’estrip que el TAV fa sobre el territori. I si bé és cert que el progrés social a vegades ha de suposar efectes sobre el territori com el d’aquest nou cavall d’Atila, el debat és si realment els perjudicis queden compensats amb escreix pels beneficis.

I aquest és el cas. Tenim un tren que no se sap ni quan passarà ni a quina velocitat circul·larà, que no és apte per portar mercaderies i que s’aturarà cada 100 quilòmetres aproximadament. Que tot just s’ha definit com travessarà Barcelona, amb malestar veïnal, i que encara no se sap com travessarà Girona. Que, sent optimistes, arribarà el 2007 a Barcelona i el 2009 a Figueres i d’aquí a París quedarà pendent del que vulgui fer l’Estat francès.

Si avui el desenvolupament de companyies aèries de baix cost ja ens permeten anar de Girona o Reus amb ofertes per menys de 50 euros, quin preu haurà de tenir el bitllet del TAV per ser competitiu i quan haurà de durar el trajecte? I a quatre anys vista, com s’haurà desenvolupat aquest mercat amb l’aparició de noves companyies de vol de les mateixes característiques com la que acaba de crear Iberia?

Si hi ha possibilitats de no crear més ferides sobre el territori, per què no es converteix l’aeroport de Barcelona en un veritable aeroport de referència i es potencien, almenys, els equipaments de Girona i Reus? No ens estalviaríem tots plegats una picossada de diners i guanyaríem en mobilitat, no sols cap a París, sinó directament cap al conjunt d’Europa? I si això del TAV ho deixem estar?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!