De peatges i trens

El peatge de l’autopista de Mollet, ciutat que no té cap peatge perquè és a la Llagosta, finalment podria possiblement tenir una opció més o menys provable de ser gratuït en un termini proper o llunyà. Això és el que s’ha plantejat en la darrera reunió del Consejo de Ministros de l’Estat.

L’anunci, però, té lletra petita. Per aconseguir la gratuïtat del peatge s’ha de tenir un Via T, passar almenys 8 vegades al mes per la barrera i viure a la zona propera al peatge (no diu si s’ha d’haver nascut en dia senar, també). Ara caldrà veure com s’estableix el criteri "zona propera". Si els criteris són uns quilòmetres a l’entorn bé pot passar que sigui gratuïta per als veïns de Ripollet (Vallès Occidental), que no la fan servir pràcticament, i de pagament per als de Caldes, Granollers o Sant Celoni. També pot passar que hi hagi una allau d’empadronaments a la Llagosta i Mollet que converteixin en anècdota els tinglados dels períodes de preinscripció escolar. O que les oficines de la Caixa de la zona no donin a l’abast a obrir llibretes.

Però el Ministerio de Fomento encara ha fet un altre anunci. Ha assegurat que amb les inversions que s’estan fent actualment es reduirà en 15 minuts el trajecte de la línia de tren entre Barcelona i Vic. Si es té en compte que actualment els trens tot just van a 50 quilòmetres per hora, a menys velocitat que no anaven el 1995, voldrà dir que amb les inversions que s’estan fent actualment el tren anirà a la mateixa velocitat que fa 10 anys.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *